Ett tag sedan

Nu var det ett tag sedan igen.. Blir så ibland när det blir för mycket irl :O)

Under gågna två veckor har Theodore avslutat simkurs nummer två och passerat grodan, på torsdag börjar vi fisken. Han har nu dykt från rutchkanan samt börjat dyka från mig till kanten, med hjälp så klart. Han tycker det är såå roligt, men blir väldig trött :O)

Vi har bytt ut babyskyddet till en Britax Multi-Tech. Känns som en bra stol, dock för rak i ryggen så han tippar med huvudet när han sover. Får stoppa något skumgummi under så det blir bättre lutning. Förhoppningsvis passar den bättre i nya bilen som jag inbillar mig är rakare och högre i sätet :O)

Jag har varit inne och jobbat lite, en av dagarna jobbade jag 7-16 och M 15-24. Då lämnade M Theodore hos min mormor på väg till jobbet strax efter 13 och så åkte jag dit och hämtade honom när jag slutade. Var där vid 17 tiden. Hade gått så bra så bra så det blir återkommande framigenom, bara jobbet kan bestämma sig någon gång ;O) Ella var där också under dagen så jag kunde stanna och fika lite, hon sköter sig så bra så :O) 

På tal om Ella så har hon varit lite konstig.. Vet inte vad som påverkat henne mest, skendräktighet eller saknad av Skorpan eller en kombination. På kursen när vi var alla hundar på en gång var hon reserverad och till och med rädd, hade svansen mellan benen vid ett tillfälle! Inte likt min flicka. Hon var så orolig att vi fick inget gjort, kunde inte fokusera på mig alls :O( Nu är hon precis färdig behandlad mot skendräktigheten så hoppas det vänder nu..

Jag har hunit vara sjuk en gång, hög feber och huvudvärk. Och nu har jag lyckats fixa ett litet ryggskott av något slag. Skulle lyfta ur T ur bilen när det smällde till i ryggen och M fick ta honom, blev lite bättre under dagen sen men så i natt när jag var uppe med honom och skulle lägga ner honom i sin säng så blev det värre igen. Nu när dagen passerat känns det lite bättre igen. M har fått ta alla T lyft :O) Hoppas är ok imorgon för då får jag ju fixa det själv.. :/

Det är mycket prat och tjöt på liten, mest mamma, pappa, babba, dadda och varianter på dessa :O)

Lite bilder från veckorna.

Theodore i sin leksakslåda :O)


Vi har haft besök av T's farmor och farfar  som båda passade på att leka massor med T's till hans stora glädje :O)



Han fastnar på de mest konstiga ställen <3


Han bet Ella i örat, vid flera tillfällen. En av gångerna fick jag med det på bild. Hon brydde sig såklart inte. Bara tittar. Och när jag lossat T flyttar hon sig inte, så det måste vara värt det :O) <3


Och så här gullig är han när vi är och gymar på mamma barn passet :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0