Very Me Clickit

Oriflame kom med en ny rolig grej under hösten, perfekt för handväskan. Det är en liten connector där man  själv väljer sina två favoriter. Finns eyeliner, mascara, läppglans och läppfärg. Jag har eyelinern och läppglans i min väska ;O)

"Klicka ihop dina favoritnyanser av läppglans, läppfärg, mascara eller flytande eyeliner för en komplett och smidig makeup. Mixa och matcha olika produkter och nyanser som passar dagens look och humör. Det är kul och enkelt!"

Kombinera din egen här :O)




Sista beställningsdag för katalog 2 är nu på torsdag den 3 februari!
Önskar Ni köpa något är det bara att slänga iväg ett mail till [email protected]



Helgen som gick

I lördags var vi på dop söder om Borås, var Maja som skulle döpas, dotter till Magnus jobbakompis. Maja med familj var på Theodores dop och nu var det som sagt hennes tur. Hon var en väldigt glad bebis, tyckte det här med dop det var ju kul. Kyrkan var jättefin och låg vid en sjö. Kan tänka mig hur det ser ut en varm sommardag.. :O)
Theodore tyckte dop var så där kul, men han var hungrig skyller på det. Nästan hela gick bra, han fick äta en majskrok och leka med fodralet till kameran, men sen var inte det kul heller längre. Då tog jag honom och stod längst bak och då gick det bra. Medan Magnus (och alla andra) tog kort på Maja med familj och faddrar (var även en annan liten flicka som blev döpt samtidigt så var mycket folk som skulle trängas) gick vi ut i bilen och tog en slurk ;O)

Sen åkte vi till en samlingslokal där det serverades smörgåstårta och tårta. GOTT! :O) Vi var rätt så hungriga då också :O) Theodore skötte sig bra där, pratade och busade. Lekte med Jonas en del :O) Efter paketöppning drog vi oss hemåt, eller ja till mina föräldrar som hade hundarna. Vi hade lämnat av dem hos farmor där mor och far var på lördagsfika när vi åkte till Borås. Blev fika och lite tjöt där. Theodore fick lite presenter som hans mormor och bästemormor köpt i Stockholm där de var i onsdags på hans bästemormors 75års dag. Fina kläder och en rolig leksak. Tackitack :O) 

Theodore dopfin :O)


En glad Maja tittar ut över hela församlingen 


När vi åkte till mina föräldrar stannade vi till hos min syster för att mata hennes kaniner, Jessica och Kalle var iväg på mc-mässa utanför Stockholm hela helgen. Just nu har hon söta små bebisar så var tvungen att fota lite :O)


När vi kom till mamma och pappa fick vi hjälp att bli fotade hela familjen, så här såg vi ut.
Ella smög sig in i bilden också ;O)


Söndagen bestod av en mysig hemmadag, blev lite bak och städ och tvätt :O) 

Idag har inte heller så mycket spännande hänt. Var ute och sprang för första gången sen jag blev gravid, lovely. Och premiärtur för mig och Ella ihop. Mitt "krav" på hund är att den skall kunna följa med mig och springa, men innan jag blev gravid var Ella för ung för att springa så vi har inte hunnit det. Hon har sprungit med Magnus en del. Gick rätt så bra. Hon tyckte jag nog var lite skum men ;O) Var stundom isigt men vi sprang mest på stora vägar just därför.. Hoppas jag kan få in en bra rutin på det här  nu :O) När jag kom hem stod Magnus och gjorde lunch och matlådor som var klart när jag kom ut ur duschen, perfekt :O) Eftermiddagen och kvällen har varit lugn. Städat i köket efter Magnus ;O)

Nattning av Theodore har varit lite upp och ner.. I lördags när vi kom hem var det rätt så sent och han somnade när jag ammade honom i hans rum. I går var det gnäll och krångel i kanske 40 minuter innan Magnus gick honom till sömns. Idag somnade han återigen av amningen men har vaknat ledsen två gånger på en timme, somnar dock om när han får nappen.. Vågar inte ropa hej än dock ;O)


Seger!

Börjar berätta i fel ände av dagen, men måste bara informera om att Theodore somnade på första försöket idag!! Lycka :O)

Theodore tyckte att det var lämpligt att gå upp vid sju idag, vi lade oss dock i stora sängen en stund och myste = jag försöker halvsova lite och Theodore slår en leksak i mitt huvud :O) När jag insåg att här skulle det inte gå att lura honom att somna om eller själv få den chansen gick vi upp :O) Fördelen med att starta dagen så tidigt är att man hinner så mycket. Innan klockan tio hade vi hunnit morgonens alla bestyr, surfat runt lite på internet, städat Viras bur, klippt klor och borstat Vira, kört en diskmaskin och städat i Theodores rum. 

Vi bestämde oss för att vi gjort nog för en dag och åkte till Theodores bästemormor och bästemorfar för att bli lite ompysslade :O) Blev fika och middag och massa tjöt. Theodore skulle visa hur duktig han är på att rulla runt nu men hade plötsligt glömt hur man lägger in armen under sig. Den hamnade rakt ut istället, såg så roligt ut när han försökte vända sig men kom ingen stans :O) Men sen så kunde han få briljera :O) Han och hundarna delade på lite morotsmos till middag ;O) 

Vi åkte hem lite efter 17 och gjorde middag, har under kvällen (med Magnus hjälp) även slagit in doppresenten inför morgondagens dop, bytt sängkläder och tvättat dem gamla, dammsugit, packat ur och i diskmaskinen städat undan lite.

Theodore åt full portion gröt för första gången när vi åt middag. Sen lekte han lite med sin pappa och i gåstolen när vi städade. Sen när Magnus damsög ammade jag inne i hans rum och han somnade i famnen. Satt länge länge tills jag var så säker jag kunde på att han sov innan jag vågade lägga ner honom och fyra minuter över åtta smög jag ut till Magnus. Nu en dryg timme senare får vi nog tro att jag lyckades, utan bråk och gråt :O) 

Fördelen de här kvällarna när han krånglat så och somnat så sent är att han inte velat ha mat förrän vid fem på morgonen (alltså hoppat över amningen runt 2-3 tiden) så blir lite mer sammanhängande sömn för mig. Får se hur det blir i natt.. Mycket värt att få lite egen tid nu på kvällen men sömn är ju gott också.. :O)

Blev tipsad av min uppfödare och bästa vän Denise om att Canis reade ut kyltäcken nu så beställde ett till Ella. Hon har så ont av värmen på somrarna. Har ett kylhalsband som är underbart och tänkt köpa ett täcke förra sommaren. Hur som, fick hem det igår och det satt perfekt. Nu är vi mer än redo (och längtar såååå efter) för sommaren :O)





Och ett inlägg är ju inte ett inlägg utan bild på Theodore ;O) Här är en bild tillägnad Theodores bästemormor ;O)

Update :O)

I tisdags var det sim igen, Theodore hade en dålig förmiddag och var gnällig och klängig. Så vi åkte lite tidigare in till stan för att han skulle få sova ordentligt och chansen att han skulle vara på bra humör på simmet öka :O) Han sov en timme och var på gott plaskande humör i bassängen :O) Blev tre dyk idag med, han har inte riktigt kopplat kommandot dyk med håll andan än men vi kommer väl dit ;O) Fick även leka lite med badringar, de används inte som flytredskap därför att barnen då kan få en falsk känsla av sin flytförmåga utan de används för att få upp balansen och i max fem minuter per pass. Theodore sparkade på bra när han var i ringen och jag stöttade bara lite under så han inte skulle glida igenom :O)





Hade hoppats på att han skulle vara så trött på kvällen att han bara skulle somna som "på den gamla goda tiden". Men icke. Tog en dryg timme...

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Onsdagen var vi iväg och shoppade lite på förmiddagen, fixade klart doppresenten till lördagens dop av Maja som vi ska på. Lägger ut en bild efteråt.. ;O) 

På kvällen var det egentligen möte på hundklubben, är täta möten inför vår stora tävling påskhelgen. Men jag hann inte dit, Theodore tog god tid på sig på allt och sen vid nattning samma visa som tidigare... 
Hemsidan för tävlingen är ute nu även om den är under uppbyggnad. Kika in och titta lite, boka in helgen, spara hemsidan som favorit och titta in lite då och då ;O)

Kungaägget

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Igår var en härlig dag, Theodore, vovva och jag åkte upp till Tibro och Hjo och hälsade på hos Denise och Linda. Tittade på Denises nya fina hus, pussade på kullen med am staffar hon har samt åt middag och tittade på Lindas "nya" lägenhet. (va ett tag sen hon flytta men jag har inte varit där). Trevligt värre. Vi träffas så sällan nu för tiden, vi måste skärpa oss :O)

På vägen hem sov Theodore till Skara, där stannade jag till för att klä av honom lite kläder, blir så varmt. Han vaknade då och vi busade lite :O) Sen fick han nappen och vi åkte vidare, trodde han somnade om för han var tyst och stilla. Pratade lite med mamma på telefonen. Såg strax innan Vara att han var vaken. Efter Vara började han gnälla och krångla lite som han gjort kvällarna hemma... Så mellan Vårgårda och Kungälv satt jag och sjöng Prins Noel, Herr Gurka och Boom Boom Stora Trumma. Det i kombination med att hålla handen och knacka på nappen höll honom lugn. Somnade precis innan Kungälv, men vaknade vid Hålta igen... Väl hemma blev det pyjamas, ammning och lite mys och prat med Magnus i soffan. Sen gick Magnus med honom i kanske tio minuter innan han somnade. Vi hade ju gjort allt gnäll i bilen :O)

Är väldigt dålig på att ta kort när jag är iväg... En (av två) på Theodore från dagen


Lilla Vita, fick inga bra kort i mitt halvhjärtade försök att fota valparna som var med hos Linda. Men titta in på Tibridge för fler (bra) foton och information om valparna. De letar efter sina nya mammor och pappor ;O) 


Och en bild från en av grötkvällarna i veckan, Theodore undrar nog om vi  verkligen klarar av det här ;O)

Varför vill han inte sova??

Dagen var lugn och skön. Theodore var på strålande humör och rullade runt två gånger till. Kände mig riktigt bra på eftermiddagen, även när alvedonen gick ur. Så bestämde mig för att jag var bra nog att möta upp Magnus på VW i Göteborg för att kika lite mer på Touranen. Provkörde en automat, blå och fin :O) Kändes bra. Är stor inne men känns inte så stor på utsidan. Har en liten känsla av minibuss, men är väl bara att acceptera att det är sådana bilar vi får titta på :O) Fick ett rätt så bra pris på den också, men skulle nog behöva sälja Bugsy privat för att inte blåsa alla besparingar.. Får kolla leveranstiden på dem och sen lägga ut Bugsy på blocket. :O)

Theodore har nu för kväll nummer tre vägrat/krånglat/bråkat vid nattningen.. Så tröttsamt. Idag var det värre än de två tidigare. Tog två timmar, tre pyjamasar, otaliga kräkhanddukar samt provade alla knep vi brukar göra för att få honom att sova. Gå runt med honom, lägga honom i soffan, sjunga för honom, lägga mig i vår säng med honom, mysa i soffan och liksom råka lägga oss... Till slut var han riktigt trött och då tog Magnus ett varv till runt i huset och JAAA!! Det gick :O) Jag hade hotat med bilen som nästa alternativ :O)
Allt är som vanligt innan. Han börjar bli trött runt 18-18.30. Då får han lite gröt och när han gnuggar sig i ögonen mycket eller börjar bli gnällig blir det pyjamas och amning. I vanliga fall brukar han a) somna vid bröstet eller b) vara mysig och go efter det och vi läser då saga och lägger honom i sängen. Oftast somnar han då eller så får man gå in och ge honom nappen 1-3 gånger. Men de här tre kvällarna har han efter amningen varit superglad och pigg. Vid sagostunden tjötar han järnet och bankar och slår i boken. Och sen när man lägger honom blir han arg och ledsen och så börjar vi med alla våra alternativ för att få honom att somna.

Bättre idag

Idag mår jag bättre, tempen visar bara en halv grad och huvudet känns nästan ok.
Och tur var väl det då Magnus inte skulle kunna vara hemma idag om jag behövt sjukskriva mig
från Theodore och han behövt ta ut en pappadag eller två :O)
Men blir en lugn dag hemma utan att göra något, förutom bus och mys med lille Theodore såklart. 

Och nu på morgonen hände det äntligen, som jag väntat även om jag inte varit så orolig ;O) Theodore vände sig från mage till rygg. Han har inte gjort det innan, varit nära några gånger men han har istället blivit arg, krupit ihop och skrikit ;O) Men vi har övat och övat, Magnus höll på en del igår och nu på morgonen så :O) Han är lika nära att vända sig från rygg till mage som han varit från mage till rygg så snart har han nog fattat det också och rullar runt här som en tok. Och då kommer han ännu mindre ligga kvar där jag lade honom... :O)

Precis innan snurren (taget med mobilen)

Sjuk :O(

Kände mig kass redan igår på kvällen. Och gick och lade mig innan Magnus. När han två timmar senare gick och lade sig brände han sig på mig och det tog en liten stund innan jag var klar i huvudet och kunde kommunicera med honom. Hade 2 grader feber och hemsk huvudvärk. Fick lite alvedon och somnade om. 

Yrar så mycket nu för tiden när jag har feber, kan inte minnas att jag gjorde det när jag var liten. Min syster feberyrade rejält när vi var små, det minns jag. På de två timmarna jag "sovit" trodde jag att Ella blivit riven av en varg i vår trädgård, Magnus ställde Theodore i en lite stol inne i sovrummet hos mig och han var jätteledsen. Jag satte honom då i gåstolen och putte iväg honom men han var fortfarande jätteledsen. Jag opererade bort blindtarmen efter att ha kräkts massa blod... En sak av allt jag fick gå igenom med Magnus men som faktiskt hänt var att jag sagt till honom att kolla Viras vattenflaska :O) 

Vid amning i natt mådde jag ok och när Theodore ville upp gick Magnus upp med honom. Mådde sådär när jag sen gick upp, tvingade i mig lite frukost. Låg i soffan och mådde dåligt med Ella som sällskap. Tittade på Air Buddies, en av de filmer Ella gillar ;O) Gick och lade mig och sov igen och sen upp för lite middag. Febern hade på eftermiddagen stigit ordentligt igen med en ny toppnotering.  Efter ny omgång alvedon är det lite bättre igen. Men vill inte äta för mycket sånt, även om det är ok när man ammar..

Theodore ville inte somna idag heller. Fick sitta och sjunga, först med honom i knät i fåtöljen i hans rum och sen när han låg i sin säng och hålla handen. Mys men lite jobbigt att han inte kan somna själv, det som funkat så klockrent innan..

Oriflame Beauty 2FX Mascara

Dax för en till Oriflame produkt, även denna en nyhet och kanske helt unik på marknaden?? Två valmöjligheter i en mascara :O)


Oriflame Beauty 2FX Mascara – en mascara som i en och samma produkt erbjuder både läcker längd och vacker volym. Den ser ut som en vanlig mascara men döljer en borste som ger dig möjligheten att välja mellan eller kombinera två olika franseffekter.

För definierade, separerade och ljuvligt långa ögonfransar – vrid på den svarta delen av hylsan och applicera ett lätt lager mascara som separerar, definierar och förlänger fransarna.

För fylliga fransar med vågad volym vrid på den grå delen av hylsan och applicera ett tjockare lager mascara som skapar volym och fantastiskt fylliga fransar.

Jag har inte själv provat denna men min syster köpte en nu i sista katalogen där den lanserades, så väntar på utlåtande från henne :O) Ord.pris 155:-
Nu: 99:-

Som vanligt, är Ni intresserad av denne eller något annat ur den aktuella katalogen (eller bara undrar något) är det bara att slänga iväg ett mail till [email protected] (observera att det är .se) :O)

En helt vanlig lördag

Igår var bara en lugn hemma dag med tvätt och städ och massa bus så klart :O)

Idag åkte vi tidigt till Kungälv och kollade lite på bilar innan farmorfikat. Tittade på Ford Grand C-max (minibagage tyvärr) och Touran. Sistnämnda kan kanske vara ersättaren för Bugsy.. Får plats med en halvbur till Ella och vagnen där bak.. Helst hade jag skaffat mig en Sharan men den är lite utanför budgeten ;O) men där hade vi fått plats med både vagn, Ella OCH Skorpan samt en matkasse :O)

Hos farmor idag var Jessica och Kalle med. Hon har slutat på sitt lördagsjobb nu när hon fått fast på mitt jobb så nu kan hon komma dit. Hon busade massor med Theodore så hans mormor hade nog lite blandade känslor över att Jessica kan följa med på fikat ;O) 

Efter fikat åkte vi hem och grejade lite. Theodore låg på sin plats på golvet och lekte. Är så nära att han vänder sig från  rygg till mage nu. Och han ligger sällan där man lade honom, snurrar som en minutvisare på klockan och putter sig bakåt :O) 

Sen tog vi en promenad. Hade förhoppning om att det nu skulle gå att gå tvärsöver vägen till en mysig lite grusväg så vi kan använda vagnen. Första kilometern var lugn men sen blev det isigt som bara den, gick bra men skulle inte våga mig ut själv med alla hundar och vagn på isen. Ytterligare lite längre fram blev det "snöigt" som bara den på vägen, och hård snö så då gick det inte att ta sig fram med vagn längre :O( Ett tag till innan jag kan ta mig ut själv med andra ord..

På kvällen blev det tacomys, gott :O) 

Theodore är för ovanlighetens skull svår att somna.. Och jag är jättetrött med huvudvärk som kommer och går.. Usch usch, blir nog en tidig kväll

Satt och tog sisådär 60 bilder och han är lika söt och charmig på alla, men ni får bara se tre :O)





Oriflame Beauty Triple Core Lipstick

Tipsa om en produkt ur katalog nr 2

Beauty Triple Core Lipstick



De lanserade detta läppstiftet under förra hösten, men har nu en spcialutgåva lagom till alla hjärtans dag med ett hjärta i kärnan :O) Hur sött som helst. Läppstiftet är ett 3-1 med färg, glans och vårdande. Brukar inte använda läppstift annars, men ett sånt här (utan hjärta) skaffade jag i höstas och har fortsatt använda. Känns inte så där torrt som det kan göra efter ett tag annars. Ordinarie pris är 135:- Just nu 99:-

Som jag tidigare nämnt, är Ni intresserade av någon produkt, antingen av de jag tipsar om här i bloggen eller om Ni hittar något kul i katalogen är det bara att höra av sig :O)

Buskille nr1!

Igår var Bugsy (min bil) på service. Den blev klar efter det att Magnus åkt till jobbet så ringde till mor och bjöd in mig till dem.. Behövde bara bli hämtad och skjutsad till verkstaden.. ;O) Men med Theodore som muta går det mesta utan problem ;O)

Under dagen städade jag lite samt lagade ärt- och majspure. Theodore tyckte båda var ätbart :O)

Så vi spenderade kvällen där, lika mysigt och trevligt som vanligt. Theodore blev rejält busad och myst med av både sin mormor och morfar, morbror Thomas visade sig lite också ;p

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~
Idag var vi på babyrytmik, första gången för oss denna terminen. Och idag orkade Theodore med hela rytmik-passet, han tyckte till och med att det var roligt :O) Men sen när vi skulle fika kom tröttheten och han ville inte alls vara med så vi var först därifrån. Trots att han sovit säkert en timme på förmiddagen delat på två pass... Jaja.

På vägen hem handlade vi samt hämtade ut Oriflame-paketet som kommit. Roligt roligt. Katalog 2 är ute nu också, den är full av  alla hjärtans dag inspiration, hur gulligt som helst. Bläddra i den här och om du hittar något du vill köpa, släng iväg ett mail eller sms ;O) Sista beställningsdag är 4 februari. :O)

Mat mat i enorma portioner :O)


Mammas buskille, den sötaste av de alla <3









Mammamys och babysim

Igår var en härlig dag. Hela eftermiddagen var jag och Theodore på fika med mammorna och bebisarna från föräldragruppen från mvc. Vilken tur vi hade att det var sådana trevliga människor vi hamnade med och att vi fortsatt träffas privat allihop nu efteråt. Denna gången var vi hos Lelia och Nellie. God fika, mycket prat och bebisfotografering :O) 

När Nellie tjöt och tjoade blev Theodore ledsen, han tyckte inte alls det var roligt. Efter en stund var det ok ändå :O) Han är väldigt känslig för andras humör och beteende just nu. Ser vi ledsna eller arga ut åker hans lilla läpp ut och gråter  någon runtomkring börjar han gråta. Men lika mycket är det åt andra hållet såklart, skrattar vi och är glada hänger han på :O)

När vi höll på att ta oss ut ringde syster-yster och ville umgås. Jippi sa vi och att vi skulle mötas hemma hos oss. Tog med lite god mat hem också som vi åt. Theodore är snart uppe i full portion gröt på kvällen nu, och vad han älskar det. Han älskar all mat vi bjuder honom på. Efter lite bus och mys var det dags för saga och nattning och sen satt jag och Jessica och tjöta hela kvällen. Hon åkte hem först närmare 24 :O) 

En urhärlig dag helt enkelt :O)



Natten till idag blev det inte så mycket sömn. Kom ju i säng sent.. ;O) Och sen vaknade Theodore vid 6tiden och var orolig och ledsen därefter så kom inte i säng förrän vid åtta igen. Men sen när Theodore ville upp efter nio tog Magnus honom och jag fick sova lite till, lovely :O)

Det var gång fyra på simmet idag. Vi hämtade upp Jessica på vägen dit, hon är min handler ;O) Förra veckan tyckte Theodore att det var sådär att simma, det enda som var ok var att ligga på mage eller rygg och sparka med benen :O) Idag var det helomvändning igen. Han älskade allt och var så duktig! Han kör varannan gång humör :O) Idag gjorde vi dyk för första gången. Och han var så duktig :O) 

Han var på så gott humör nu på kvällen, svårt att lägga honom då. Vill bara ha kvar honom i soffan och busa och mysa och pussas :O) Men fick lagt honom vid 20 och han somnade fort idag med :O)

Våra fina barn <3


Theodore och Amanda har fortfarande ett gott öga till varandra :O)


Och Arvid njuter av uppmärksamheten från Nellie och Edith ;O)


Theodore är så intresserad av glasögon och tar dem gärna från folks ansikte, han fick igår prova Jessicas..




Nog kommer det bli en riktigt bright kille av det här underbarnet :O)


Men allt en liten cool flörtis där med :O)


Theodore på väg upp till mig från sitt dyk


Mys och massa beröm blir det också


Kärlek <3

Jobbat för första gången sen 8 juli

I fredags och lördags jobbade jag halv natt på jobbet (20,30-02-30). Var lite nervös innan, kom inte ihåg nåt av det jag jobbar med, men när jag kom dit och började var det lite som om jag aldrig varit därifrån. Förutom att det är ombyggt och ommöblerat överallt... :O) Det var lugna nätter så fanns lite tid för girltalk också och det var trevligt. Skönt att vara Camilla ett tag och inte bara Theodores mamma. Dock älskar jag att vara  Theodores mamma och när jag kom hem på lördagsmorgonen satt mina favoritpojkar uppe och åt <3

Fungerade bra att sen ta fortsatta amningar och att Magnus gick upp med Theodore på morgonen och kom in med honom när han ville ha mat. Sov till 12tiden både lördag och söndag :O)

Får se om jag kan komma att gå in lite då och då från och med slutet av februari. Har lämnat till jobbet vilka dagar och tider jag kan och så får de plocka ihop lite förhoppningsvis.

RSS 2.0