Lilla flytten

Ja idag gjorde vi lilla flytten, men det märks. Alla möbler utom vardagsrumsmöblerna, sängen och garderoberna är utkörda till huset liksom nästan (känns det som) alla "saker". Men vi lär väl upptäcka att det är massor kvar på lördag när vi skall flytta resten.... :O)

Har även packat en liten bb-väska nu som ska med imorgon till Varberg. Vi slängde även in babyskyddet, allt för att "förebygga" att han tittar ut imorgon. Tar vi inte med något lär han garanterat tycka att 1 juli är en bra födelsedag och tar vi med allt kommer han stanna inne länge till ;O) Finns ju en liten chans att man behöver avsluta graviditeten vid vändningsförsök. Barnet kan bli stressat/dåligt av medicinen eller själva vändningen och det finns en liten del som man lyckas trixa till navelsträngen på så att bebis måste ut. Knas, tänk om man är mamma imorgon eftermiddag... :O) Men som sagt, det är en liten liten chans/risk :O)

Mamma och pappa tog med mina små barn också när vi åkte från huset idag, de kan ju inte sitta här hemma hela dagen imorgon när vi är på sjukhuset. Skorpan älskar att vara där, dels för att hennes Offa är den bästa i världen men även för att ägarinnan av plats två är där: moster Jessica. Nu kommer hon även få följa med henne till jobbet imorgon så kommer njuta av ensam-hund-livet massor detta dygn. Ella klagar inte heller, hon är bra nöjd med att sova på Offas kudde istället för min. Jag däremot.... ;O) Saknar henne massor :O)


Ella o magen :O)


MVC läkarbesök

Hallon ligger (sitter) fortfarande i säte, precis som jag trodde. Lite löjligt att det måste gå via en läkare när bm gjorde ett ultraljud på förra besöket och konstaterade samma sak. Men men. Fick tid nu på torsdag (snabba ryck) för ett vändningsförsök. På Varbergs Sjukhus!! 10 mil bort enkel väg. Skall vara där 7,45 på morgonen så kommer ju få åka typ klockan 6 på morgonen då vi inte vet vart det är och man vet ju aldrig hur trafiken är genom stan. Dessutom får jag inte äta eller dricka från midnatt... Vill de verkligen ha griniga höggravida kvinnor där i denna värmen??? ;O)

Nu i eftermiddag har jag varit riktigt grinig/ledsen. Fråga inte varför för vem vet.. :O) Magnus har sånt tålamod och är så snäll. Ger mig en puss och frågar om det är något jag vill göra, äta eller dricka. Resulterade i att han fick svänga in på Maxi och köpa chips och frysta hallon :O)

Staketgubbarna skall börja denna veckan också har vi fått besked om nu. Ska träffa honom igen imorgon kväll när vi ändå har lilla pre-flytten med de möbler som vi redan tömt. I bästa fall är det helt klart i slutet av nästa vecka, håll tummarna!

Skorpan fortfarande dålig

Ja det har varit en jobbig natt för oss alla. Vi hann inte mer än gå och lägga oss igår när hon behövde ut första gången. Och sen fortsatte det minst en gång i timmen fram till ett två tiden, efter det lite mer sällan. Jag jobbade 13-17 idag så Magnus som började klockan sju fick ta mina öronproppar och lägga sig i soffan för att få lite sömn i alla fall. Så nu kör vi en kur Pro-Kolin och w/d istället. Det är bara coliten kvar och inga kräkningar så hoppas att detta skall hjälpa. Under dagen nu har det varit betydligt lugnare så håll tummarna.

Nu på kvällen har vi kört ut ett billass med kartonger samt satt upp lagerhyllan i källaren ute i huset. Skönt att kunna flytta lite successivt även om jag nu försöker blunda för det faktumet att det går jättebra att leva med en bråkdel av sakerna.. Märker ju inte ens att skåpen är mer än halvtomma... :O) Onsdag blir det att flytta ut en del av möblerna för att sen ta det sista på lördag.

Imorgon kommer förhoppningsvis sista lasset med grus till parkeringen också. Skönt att få det klart även om jag hellre sett att det va staketgubbarna som var lite snabba och effektiva istället. Vi har ju inte så mycket annat val än att flytta ut nu även om staketet inte finns än. Kan ju inte vänta så länge till då Hallon kan komma när som helst egentligen.. Får koppelrasta Ella tills det är uppe men blir ju inte så kul för vare sig henne eller mig..


Imorgon är det även besök hos MVC-läkaren, för att se om lille Hallon-Theodore fortfarande ligger (sitter) i säte, vilket jag tror att han gör. Det skall då göras en bedömning om det går att göra ett vändningsförsök eller inte. Får se vad de säger imorgon.


IKEA och födelsedagsfirande

Idag startade vi dagen med att åka till IKEA. Deras rea började idag och vi har lite saker vi tittat på där till nya huset så vi korsade fingrarna och åkte. Började besöket med att äta frukost där. Var helt ok, frukostbrödet och pannkakorna var goast :) Inget av det vi tittat på tidigare var på rean så vi köpte bara en lagerhylla till som skall stå i källaren och en hundbädd, inget av det var på rean. Köpte även ett pressentkort till Magnus mamma som idag fyller 62 år. De håller på och renoverar köket på hennes familjehem, en gård nere i Småland som de är i till och från. Vi var där förra sommaren och det är hur fint som helst! Vi planerar att i alla fall åka ner en helg sen efter att Hallon-Theodore kommit ut och vi landat lite i det. Vi hade egentligen tänkt köpa något nytt och fint till köket där nere, men svårt att veta vad hon kan vilja ha och dessutom vet vi ju inte riktigt hur det kommer att se ut där nere än. :)

Sen hem en sväng då jag passade på att vila lite med Ella i sängen. Hon löper nu igen och är alltid extra trött då vilket passar mig bra just nu :)

Sen upp till Alingsås för kalas. Hugo med sina föräldrar var redan där. Han börjar bli så stor nu, nio månader. Hallon-Theodore kommer se så liten ut bredvid honom då vi nu tycker att Hugo är pyttebebis fortfarande. Han hälsade på båda hundarna idag med och de sköte sig alla bra. :) Ella var lugn och duktig, Skorpan lite gnällig. Hon vädrade något gott som hon helst ville följa...

Denna veckan som kommer är hyfsat uppbokad som vanligt; MVC läkarbesök, bio (Eclips) och flytt :)



En bild på Ella förra sommaren när vi var nere på gården som gränsar till en fin sjö där vi var ute o rodde.


Midsommar 2010

Midsommar i år spenderades på Hafstens SweCamp Resort utanför Uddevalla med hela familjen och några kompisfamiljer. Yngsta var väl runt 10år och äldsta 50-55. Mycket trevligt. Massa god mat, dricka (för de som får) och massa massa skratt.

Fredagen började inte så trevligt dock. Fick åka in med lilla Skorpan till jobbet då hon fortfarande inte blivit bra i magen efter Rimadylen som hon fått i måndags. Torsdagkväll märktes det att hon blev tröttare och på fredagen tyckte jag att hon allt var bra uttorkad. Hon skrevs in för lite lugna-magen-mediciner och dropp och resten av familjen åkte mot Uddevalla (jag, Magnus och Bella-Bus). Det tog från Göteborg till campingen nästan tre timmar, en sträcka som normalt tar en timme.. Inte det roligaste. Väl upp dukades långbordet upp och kalaset började :)

På lördag morgon begav vi oss ut med hundarna för morgonrastning; jag och Magnus med Ella, Jessica och Kalle med Betty och pappa med Cassa. Vi började gå en slinga i skogen och innan vi visste ordet av insåg vi att vi skulle gå 4km slingan. Jag har sen runt v20 i graviditeten haft ont av foglossningar och därav inte klarat av att gå så mycket utan att få allt för ont. Efter en natt i en husvagnssäng dessutom kändes det lite grann.. Sammandragningarna i livmodern börjar bli lite jobbiga också och de blir ju värre när jag anstränger mig så det var en liten pärs. Men efter 2 km kom vi till en fantastisk utsiktsplats över viken, det ända som spolierade det var att vi insåg att resterande 2km var exakt samma väg vi kom :)

Resten av idag har ägnats åt sol och laterier. Hämtade upp Skorpan igen, hon var mycket piggare och skall enligt journalen både ätit, druckit och haft lite normal avföring. Den normala avföringen har vi inte sett av här hemma än, men förhoppningsvis har det hela vänt nu i alla fall. Hon är glad över att vara förenad med flocken igen :)

Ella har sköt sig exemplariskt under det dygnet vi varit borta, trots att hon inte är van vid campinglivet. Tidigare erfarenhet är ett dygn förra midsommarn.


Vackra Ella på utsiktsplatsen

 


Nu så...

...ska jag försöka börja med det här också, min alldeles egna blogg.. Får se hur det lyckas, men skall ju snart gå på mammaledighet så "kommer ju ha all tid i världen", eller?? ;)

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0