Härlig lördag

Började inte så härligt, upp 5,30 ;p Men sen var det bara härligt. Åkte hemifrån strax efter 7 för att börja resan upp till Skövde och hundträffen. Från början skulle det vara en större träff idag men helt plötsligt var det bara jag och mina bästa vänner, men vi skyllde fortfarande på "hundträff" för att träffas. Blev ett stopp i Skara för att amma där och sen var vi på brukshundsklubben i Skövde vid 10,30 tiden. Rastade av hundarna lite medans jag väntade in de andra tre. Sen packades Theodore ner i vagnen och vi begav oss till agility banan. 

Har inte kört agility med Ella sen innan foglossningarna. Hon var lite ofokuserad.. Men imponerade på mig med att komma ihåg slalom så bra, vi hade inte kommit så långt på det sist vi höll på men hon plockade upp det där vi slutade. Vi var på klubben i två timmar hur som innan vi begav oss in till stan för att äta. Där fastnade vi tills klockan var strax efter 15 :O) Mycket tjöt :O)

Theodore sov från amningen innan 10 i Skara tills jag mer eller mindre väckte honom på rastplatsen utanför Skövde vid 15,30. Var lite vaken ibland, när vi flyttade mellan vagn och bil och så, men annars så duktig så :O)
Efter amningen var han vaken en bra stund och var på väldigt gott humör :O) Livsfarligt att köra då egentligen. Han fick leka med min hand lite (titta på den när jag rör den samt själv hålla i den) och sen satte jag hans snuttekanin framför honom och den pratade han med en massor samt krama och försökte äta upp :O)

Nu på kvällen fick han prova hoppgungan för första gången. Han tyckte den var superkul och var hur duktig som helst. Kommer nog användas flitigt i fortsättningen :O)








Fredag

Joey var ute hela natten men kom hem vid 8,30 när Theodore tyckte att vi skulle gå upp. Han är så söt på morgonen, pratar och "skrattar" och har sig :O) Han är även väldigt söt när han sover :O)



Idag började vi med att åka in till Babycafet och hämta upp Theodores fot- och handavtryck som jag gjort där. Blev så fint så, nu ska jag bara köpa en fin ram också. Sen åkte vi och handlade mat och sen vidare till Kungälvs Zoo för lite shopping där till djuren, mat och kattsand :O) Sen till Bilia för att hämta ut Bugsy. Vi ställde Kian där och åkte in till Kungälv för en tur på Vikingamarknaden. Vi hade turen att det hade slutat regna då. Sen ammade jag i bilen medans Magnus var inne på Maxi och hämtade ut ett paket.

Sen var det lunch, åt på kinan inne i Kungälv. De har precis öppnat efter att haft stängt hela sommaren på grund av renovering. Det var jättefint men sjukt mycket folk. 
Efter det åkte vi och provkörde en bil, Nissan Qashqai +2. Den var rätt ok, men bagagen var lite dumt konstruerad så får nog titta vidare. Sen for vi hem till mamma och pappa och lämnade Kian, tack för lånet :O)

Nu på kvällen har vi grejat lite hemma och nu är Magnus ute och springer med Ella. När han kommer hem ska jag laga lite mat och sen blir det bara mys framför tvn. 

Proveldar föresten nere i källaren idag, får se om det kommer upp någon värme i huset eller om bara mitt pysselrum där nere blir varmt och gott :O)

Mina fina pojkar på restaurangen 



R.I.P Prinsessan Moa

Har en tid följt en blogg, Prinsessan Moa, där en mamma skriver om vardagen med sin svårt cancersjuka dotter Moa. De har ett tag vetat att det inte skulle kunna bota henne och "bara väntat". Nu när jag gick in på hennes blogg hade det otänkbara skett. Moa somnade in i tisdags kväll den 26 oktober. 

Har ofta tänkt på hur folk klarar av när deras barn går bort, min farmor och farfar förlorade sin dotter, min faster, när hon bara var 12 år gammal i hemska cancer. Nu sen jag själv fått barn kan jag ännu mindre tänka mig hur jag skulle klara av något sådant och håller Theodore så hårt ibland. Men när jag ibland läst och gråtit över inlägg i Moas blogg har jag fått en viss insikt i hur man klarar av det. I grund och botten är det ju för deras skull, precis som allt annat. Denna mamman (och resten av familjen) har varit så starka för hennes skull och sett allt det vackra i vardagen och älskat och värdesatt varje stund. De har också sett vad den hemska sjukdomen gjort med deras vackra dotter och på en nivå ibland insett att döden kommer befria henne från hennes plågor och att önska att hon ska få en dag till och en dag till på vissa sätt är rätt egoistiskt. Men så klart har de hoppats att mirakel skulle ske, och många av bloggläsarna inklusive mig också. Men inte denna gången.. 

För att fler barn skall överleva denna hemska sjukdom och färre föräldrar skall behöva begrava sina barn krävs mer forskning för att få fram bättre mediciner och behandlingsmetoder. Och för det krävs mer pengar så klart. Barncancerfonden behöver alltid mer pengar för att kunna fortsätta sitt arbete! Man kan på hemsidan starta egna insamlingar och det har Moas mamma gjort tidigare i år. Klicka in här och ge ett bidrag du med, litet som stort.

Tänker såklart mycket på Moas mamma, pappa och bror och resten av familjen och vännerna. Hoppas att de ska finna styrka i varandra och på något sätt ta sig igenom detta.

Nu ska jag krama och pussa extra mycket på Theodore och försöka att minnas att även jag, utan otäcka hemska sjukdomar, ska älska och värdesätta varje stund. 

R.I.P Prinsessan Moa

Lite mörkrädd är jag allt.. :O)

Grey's hade inte mer än hunnit börja när allt blev svart här hemma.. Usch usch tänkte jag och letade upp ficklampan och började tända ljud. Men när  jag gick förbi vardagsrumsfönstrena så såg jag att husen på andra sidan lyste så fint.. Hmm.. Vågade mig ner i källaren (med Ella som sällskap så klart) för att kolla proppskåpet och visst hade jordfelsbrytaren slagits av. Flippade upp den igen och han inte mer än börja bege mig uppåt igen när allt blev mörkt. Vände och försökte flippa upp den igen men det gick inte. Skyndade mig in igen och ringde Magnus :O) Han tyckte jag skulle prova dra ut allt och sen prova igen.. Efter lite fundering började jag dra ut allt. Upptäckte då att kylen fungerade?? Ner med Ella och flippa på jordfelsbrytaren. Det fungerade! Jippi. Trodde jag. Hann upp igen och sen försvann allt igen. Hade lyckats lägga ficklampan någonstans så tog säkert 30 sekunder innan jag hittade den. Jag bäddade ner mig och Theodore i sängen med ficklampan och ipoden och somnade ganska fort. Är ju inte rädd för mörkret i sig, men det som kan gömma sig i mörkret.. Usch usch. 
Jaja, imorse gjorde vi ungefär samma sak, såg till att allt var urdraget och flippade på och det har (peppar peppar) fungerat sen dess. 

Idag på förmiddagen var det planerat att jag skulle ta med farmor och fixa gravarna inför helgen som kommer. Beställde gravdekorationerna i måndags och på väg in köpte vi granris. Hämtade upp farmor, sen gravdekorationerna och sen vidare upp till skogskyrkogården. Blev fint och farmor var nöjd :O) Efter det stannade vi (jag, Magnus och Theo) på fika innan vi åkte hem så att Magnus skulle hinna till jobbet :O) 

På tal om jobb och Magnus är det nu mer nära än någonsin att han ska få ett jobb närmre. Hoppas hoppas. 

På eftermiddagen tog vi det bara lugnt men sen på kvällen var det som vanligt dax för valpkursen. Då Magnus jobbar och mamma och pappa är i Prag så hade jag ju ingen barnvakt till Theodore så fick han så klart följa med :O) Denna gången var det dags för stadspromenaden, annars hade det varit svårt att ha med liten. Han låg i vagnen och sov gott hela tiden :O) Valparna (och deras ägare) var så duktiga. Turen i Kungälv tar ungefär en timme och innehåller bland annat balansgång på lite olika underlag, gallertrappa och trafikvett :O) Och såklart, gå i stan och se allt konstigt som finns där. De var som sagt så duktiga :O) Jessica gick med med Betty då hon var gräsänka idag då Kalle jobbar :O) 
Nu när vi kom lyckades Joey smitta ut igen.. Dumma katt..

En mörk mörk bild på valpkursen när vi har en platsliggning light :O)


Theodore har ju sen ett tag börjat suga på sina händer (och mina också om de är i närheten) men han har inte lyckats få till det med tummen då han alltid har den mellan pek- och långfingret. Men igår kväll låg han länge och försökte och lyckades till slut :O) Och sen såg han så nöjd ut att jag kunde inte med att byta ut tummen mot nappen :O) Söte pojken :O)



Och Ella tyckte det lät jättekul :O)


Och så här mysigt var det i soffan i dag :O)

Usch vilket busväder

Idag har jag och Theodore varit inne hela dagen, förutom de turer jag sprungit ner till tvättstugan. Sådana här dagar önskar man allt att man hade en trapp inne i huset ner till källaren :O) Hundarna vill inte heller gå ut. Skorpan går ju aldrig ut om det är blött ute men idag stannar till och med Ella på trappan. Inte ens Joey försöker ta sig ut.. Han lyckades ju dock ta sig ut igår kväll igen och kom in vid sju tiden imorse.. Dumma katt. 

Passade även på att laga lite extra lunchlådor idag när det ändå bara regnat ute. Nu på eftermiddagen har vi spenderat i soffan och kommer nog fortsätta vara här hela kvällen :O)

Idag har min underbara älskling bokat en liten "åka-bort-och-göra-ingenting-helg" andra helgen i december. Åka iväg bara vi tre och bara mysa och inte göra något, och äta hotellfrukost såklart :O) *längtar*

Bästemormor och bästemorfar :O)

Vid lunch idag kom en reparatör för att kolla frysen som orsakade masslagning av mat förra veckan. Han konstaterade att det var något kort som inte fungerade som gjorde att en fläkt inte fick ström eller nåt :O) Han var tvungen att beställa nytt och skulle återkomma när det kommit. Får se hur många veckor det tar... :/

Sen packade jag, Theodore och hundarna in oss i Kian och åkte till Theodore's gammelmormor och gammelmorfar, eller som vi numera skall kalla dem hans bästemormor och bästemorfar :O) Blev först bjuden på middag och sen åkte jag, Theodore och bästemormor till Läs och Res träffen. Blir nog en sväng till Norge för oss nästa sommar. Jag och Magnus hade ju pratat  om att vår sommarsemester nästa år kanske skulle gå till Norge. Får se sen när detaljplanen är lagd om han kanske vill åka med Läs och Res gruppen eller om vi skall lägga upp en egen resa. Eller både och ;O) Får väl se vad semesterkassan blir. Efter det åkte vi tillbaks till bästemorfar och hundarna. Ella hade varit lite orolig första 20-30 minuterna men sen lagt sig och sovit. Hon blev tokeglad när jag kom tillbaks i alla fall, hade ju varit borta sååå länge ;O) Det blev en fika också innan vi åkte hem. Mys mys :O)

Har kommit fram till det jobbiga beslutet att Joey nog får tacka ja till mammas erbjudande om att bo hos dem, i alla fall ett tag. Har sakta börjat acceptera att han inte trivs här så bra som han förtjänar och hans beteende här hemma håller på att driva mig till smått vansinne. Håller mig vaken massor på natten framför allt. Hjälper ju inte att Theodore sover 6 timmar i sträck när Joey väcker mig varannan timme ungefär.. Tråkigt tråkigt.. :O(

Har de senaste veckorna varit lite deppig till och från. Saker och ting börjar väl komma ikapp mig lite. Känns som att det bara blivit mer och  mer saker och inget av de gamla blir avklarat.. Trött är jag också och säkert en hel del hormonstint och det hjälper ju inte direkt. Och så är det höst, kallt och blött.. :O) Vissa dagar känner jag att det enda som är rätt är att krypa långt ner under täcket och mysa med Theo. Där kan inget gå fel, där är allt bra.

Underbara glada pojke

Theodore har verkligen haft en underbart glad dag. Började lite grinig och ville inte ligga eller sitta själv någonstans men sen varit mycket vaken och tittat och pratat och "skrattat" och viftat och sparkat och varit så härligt glad. Söta underbara pojke. Kan titta på honom hur länge som helst, och fåna mig med honom så att både han och jag skäms till slut ;O)

Dagen idag började med att klockan ringde ungefär den tiden som Theodore brukar vakna då vi skulle  lämna in Bugsy för reparation idag. Theodore vaknar någon gång mellan 7 och 8 på morgonen nu och har oftast bara en amning under natten, skönt :O) Efter att vi varit på bilia åkte vi vägen om mamma på för att hämta upp en av deras bilar som jag ska ha nu när Bugsy är inne, troligen hela veckan. Så nu kör jag mammas coola Kia :O)

Sen åkte vi hem och tog det rätt så lugnt. Diska och pysslade lite och tittade på tv. Sen åkte vi in till Kungälv och beställde gravdekorationerna som skall på nu innan all helgona  som är till helgen. Efter det raka vägen till mamma och pappa. Fick ju passa på att träffa dem idag då de skall åka till Prag imorgon bitti och vara borta i hela sex dagar!! :O) Hoppas de får det väldigt trevligt. Har ju träffat dem så ofta, flera gånger i veckan, senaste månaderna så det kanske är bra med lite avvänjning ;O) 

Imorgon skall de komma och laga frysen så har jag otur blir det en riktig sitta-hemma-och-vänta-dag. Om de kommer tidigt blir det en sväng till Kärna och följa med mormor på Läs och Res träffen och sen en fika hemma hos mormor och morfar, men vi får väl se. 

Har inte lagt upp någon bild på Theodore i bilen på ett tag, det betyder dock inte att jag slutat ta dem... :O)
Det om något borde ju vara förbjudet, ha super söta små pojkar i framsätet som man bara måååste fotografera ;O)



Nu tävlar jag hos Malin igen



Denna gången om en Brio lära gå vagn, babygym har vi ju :O)

Det är Malin som har en kul tävling igen, denna gången i samarbete med Toyland. Har varit inne på deras hemsida och tittat  lite och kan nog bli en och annan julklapp köpt där, hittade lite kul saker :O)


Födelsedagshelg

I fredags kväll fyllde min mamma år så vi lurade iväg henne lite. Möttes upp allihop utanför jobbet 18,30 då Jessica jobbade och åkte sedan upp till Alingsås för att kolla in året Lights in Alingsås. Varje höst har de olika ljusarrangemang i staden så man går en promenad på lite drygt en timme och tittar. Jag tyckte det var bättre förra året då jag och Magnus var där. Men mysigt att gå hela familjen (jag, Magnus, Theodore, Ella, Skorpan, Mamma, Pappa, Thomas, Jessica och Kalle). Klarade oss rätt så bra från regn, kom lite grann mot slutet. Sen gick vi till en kinarestaurang och åt, gott. Vi åkte från Alingsås typ 22,15 och då hade Theodore sovit hela tiden i sin vagn. Åt innan vi åkte hemifrån strax innan 18 och sen när vi kom hem närmare halv tolv på natten, duktig pojke :O)

Lördag var det bara vår egna lilla familj på fem som åkte till farmor. Theodore var rätt så vaken men lite grinig men bjöd sin gammelfarmor på lite flört innan vi åkte i alla fall :O)
När vi kom hem hade  vi strömavbrott men det varade som tur var inte så länge. Hoppas inte hela vintern kommer vara så här, för det har varit en hel del redan nu.
På eftermiddagen kom Theodore's farmor och farfar på besök och hade med sig gott fika. Han var vaken en liten stund i början men sen somnade han :O)

går söndag bakade jag på förmiddagen. Det var inte roligt, bara krånglade allt hela tiden :O( Klockan 17 var det kalas inne hos Jessica då hon idag fyller 20år. Hade gjort jordgubbscupcake och en Betty Boop tårta. Hon fick ett armband från Rock by Sweden som bara är så mycket Jessica, såg det redan i våras och tänkte "det skall Jessica få när hon fyller 20". Finns massa fint i Laila Bagge Wahlgrens kollektion.

Det svarta armbandet fick hon och det glittrar massor tack vare alla Swarovskikristaller som är på, syns tyvärr inte.


Och så här finklädd var Theodore på kalaset

Min fina vinst :O)

Jag tävlade för ett litet tag sedan hos Malin om ett graverat halsband från Your Design och fick det i förra veckan. Är så fint och tycker om det massor :O)



När  jag var inne på Your Design hittade jag ett perfekt halsband till mamma som hon fick nu när hon fyllde år i fredags, så här fint blev det


Jag tävlar om en drink all around cup!

Jag är med och tävlar om en Drink All Around Cup från Bambino
inne hos Ann-Sofi på Grodansdagbok

Drink All Around Cup går att dricka ur som ett vanligt glas, men utan att spilla. Muggen utvecklar på ett naturligt sätt barnets drickförmåga och underlättar övergången till ett riktigt glas.

SKÖTSELRÅD:
Handdiskas i varmt vatten med diskmedel, skölj noggrant. Lösgör ventil och silikonring för fullgod rengöring. Observera! Tål inte maskindisk!

Uppdatering sen sist

Tisdagen fick jag som sagt laga massa mat då frysen är knäpp.  De kommer och fixar den först nu på tisdag.. Så började med att laga massa mat, sen åkte jag, Theodore och hundarna till mormor och morfar och åt middag och fika. Min äldsta kusin kom ut lagom till fikat så fick umgåtts lite med henne också, roligt :O) Sen hem och laga ännu mer mat. Mamma, pappa, Thomas, Jessica och Kalle kom alla under kvällen och fick tre rätters middag samt flera lunchlådor med sig hem, allt för att vi skulle slippa slänga mat :O)

Onsdagen började vi med en superkortis på öppna förskolan. Vi kom in, jag valde ut en bok och satte mig med Theodore och... Han somnade.. :O) Så var ingen mening att vara kvar där. Så vi åkte några korta ärenden och sen hem istället. På eftermiddagen var det planerat strömavbrott, sjukt vad beroende man är av strömmen.. Allt behövs el och/eller vatten till.

Igår fick vi gå upp tidigt för att köra in Lillebror (Mini'n) på service. På bmw har de så att man kan åka in och vänta en timma medans de grejar klart den så det var planen. Theodore vaknade i samma stund som jag parkerade.. Första halvtimman tittade han runt på alla lampor och det rörde sig en hel del folk, även i "fika-delen" där vi satt och väntade. Sen blev han grinig, han var egentligen jättetrött men kunde inte sluta titta på saker :O) Men fick honom att somna i alla fall och så var bilen klar :O)

Sen var det sista tillfället på babymassagen, liten grupp denna gången, många förkylda nu för tiden. Theodore vaknade när vi kom in men var jättetrött och grinig så blev ingen massage för vår del, så fort jag lade honom i "sovställning" så somnade han och sov sen hela eftermiddagen. Mysigt dock att prata lite med andra vuxna och komma ut bland folk :O)

Sen på kvällen var det återigen dags för hundkursen. Theodore's mormor hade kurs själv så han fick vara hemma med sin pappa. Gick så klart jättebra. När jag kom hem hade strömmen gått och kommit lite och strax efter att jag kom hem försvann den och kom inte tillbaks förrän vid fyra på natten.. Lite jobbigt men mysigt att sitta och amma till levande ljus :O)

Idag har vi först varit på babycafét. Gjorde klart hans hand-/fot avtryck som nästa gång är klart för att ta hem. Sen åkte vi och handla mat. Väl hemma har jag städat och pysslat lite, och nu ska vi bara ta det lugnt. Theodore har haft två riktiga sovdagar nu. Hoppas han inte håller på att bli sämre i sin förkylning eller nåt sånt dumt.

Nu vill inte datorn och kameran prata med varandra tydligen så blir inga bilder nu, får bli ett bildinlägg snart istället :O)

Vaccinationen gick bra, frysen fungerar sämre...

I söndags vaknade Theodore som vanligt vid åtta (underbara unge) och vi två gjorde oss i ordning och åkte till barnloppisen i Nödige medans Magnus och hundarna fortsatte sova gott. Var där strax innan tio när det öppnade och hittade ganska mycket för en gång skull. Eftersom det var sista dagen var det dessutom halva priset på mycket av det, Jippi. Fick sju bodies, en t-shirt, två skjortor, två jeans, fyra byxor, tre pyjamasar, en tjock tröja, en mössa, en åkpåse och två leksaker för 168:-, rätt så bra deal tycker jag :O)


Sen på eftermiddagen kom Theodore's bästekusin med familj på middag. Mycket trevligt. Hugo är fyllde precis ett år och det är så kul att se hur han utvecklas. Och tänk, inte alls långt kvar tills Theo är så mycket mer med. Men har precis gått in i en period av förnekelse över att han skall bli större än så här. Han är så mysig nu och härlig.. Snart är han ju vuxen, slutar prata med mig och flyttar hemifrån! ;O)

Sen på kvällen blev vi utbjudna till mamma och pappa av Jessica ;O) Så blev kvällsfika där, mysig dag helt enkelt.

Igår var det först dags för bvc och nytt försök på vaccination. Läkaren i fredags hade ju sagt att det var ok att vaccinera så länge han inte hade feber så efter koll av det på morgonen for vi in till Ytterby. Det var som vanligt öppna förskola där på förmiddagen och Theodore var väldigt populär av de andra barnen. De försökte slå honom, dra i honom och ta hans napp eller speldosa hela tiden. Stackars liten sov första halvan av väntetiden och andra halvan tittade han bara storögt på barnen när de ställde sig med hjälp av babyskyddet och börja vifta. Jag hade fullt upp och det är ju svårt att säga till någon annans barn på skarpen så blev ett himla tjöt istället bara, "nej, den får du inte" "den är inte din"... Sprutorna sen gick bra, han blev mest arg över det hela och lite ledsen. Men lugnade sig ganska fort.

Sen åkte vi till Bohus för att hälsa på hos Ida och William och äntligen se deras nya lägenhet. Den var jättefin! Theodore sov hela tiden! Lite tråkigt, men han hade ju varit vaken hela förmiddagen så..

Efter det åkte jag hem och på kvällen tog vi det lugnt, åt middag och tittade på tv. Var ju laddad för en ledsen Theodore, lite kinkig var han men inte alls farligt och det gick att få honom att tänka på annat genom att busa med honom eller läsa. Annars sov han på mig under kvällen. Han kändes inte febrig så kollade aldrig.

Idag har jag tänkt se om mormor och morfar är hemma och vill ha besök av oss. Vår frys har gått i strejk av något slag så allt är mer eller mindre tinat där inne så blir till att laga massa mat ikväll, känner inte alls för det nu i alla fall.. Theodore vaknade som vanligt på väldigt gott humör och har nu somnat i babygymet. Han passerade tydligen första vaccinationen utan några problem :O)

Finns fortfarande några Bambino nappar kvar om någon skulle vilja prova. Läs mer om det här!

Familjedag på klubben

Idag var det familjedag på hundklubben mellan 11-14, brukar vara en på våren och en på hösten. Först var det poängpromenad och sen uppvisning på lite av vad man kan göra med sin hund; agility, skydd och lydnad. Efter det var det stafett med hundarna. Jag och Skorpan ställde upp och självklart vann vårt lag :O) Trots att det kom en boll och en labbe farande in på planen precis när jag och Skorpan sprang slalom :O) Efter det var det fika och prisutdelning inne i klubbhuset. Mysmys helt enkelt och underbart väder. Blev en amning i bilen mitt i allt :O)

Sen blev det farmorbesök, lite senare än vanligt  men det gick ju det också :O) 

Nu på eftermiddagen har vi städat och grejat lite bara och nu djupt nersjunken i soffan. 

Theodore har varit lite ledsen och kinkig idag och igår.. Kanske lite ont i magen igen? Har ju varit bra med det ett tag men kanske kommit tillbaks.. Så mycket enklare det hade varit om han kunde säga vad som gör honom så ledsen ibland... <3

Innan vi var på klubben idag var vi på en barnloppis men när Magnus såg kön ut tyckte han inte det var värt att stanna så vi åkte igen. Får se om jag orkar gå upp vettigt  i tid imorgon och ta en sväng själv. De har ju öppet imorgon också. Kanske inte värt att åka dag två.. Hmm får se imorgon.. 

Fina Skorpan förra sommaren

Buzzar nappar, vill Ni prova?

Jag är med i något som heter Buzzador vilket innebär att jag får  erbjudanden om att prova varor eller tjänster. Blir jag uttagen till en kampanj får jag ett provpaket hem men i ligger även några paket som jag ska dela ut och låta vänner och familj prova. Sen när kampanjen är slut lämnar jag en slutrapport till Buzzador om vad jag och mina vänner tyckt.

Just nu buzzar jag nappar från Bambino. Har provat dem en gång och Theodore tog nappen bra först. Sen följde några dagar då han var kinkigare än vanligt. Kom efter ett tag på att prova gamla sorten napp igen och tillbaks kom superglada och härliga Theo :O) Har tänkt prova en gång till och se :O)

Det som är nytt/förbättrat med Bambinos napp är att de har gjort ringen mer greppvänlig och lätt att fästa i napphållare, skölden är anpassad till även små barn, mjuka runda kanter, anatomiskt utformad för att ligga bra i munnen, stora hål i skölden för att låta luft cirkulera mellan napp och bebisens hud och den har en lägre vikt för att den lättare ska stanna i munnen.

Tycker formen är mycket bättre än den jag hade innan till Theo men gillar inte ringen så mycket. Theo drar bara ut den hela tiden. Men som sagt den gången vi provade verkade han inte riktigt tycke lika bra om den. Kanske har det med att Bambinos napp är silikon och vi använt latex innan, smakar olika kanske.

Skulle Ni vilja prova också lämna en kommentar så skickar jag en napp eller två till Er, enda "kravet" är att Ni efter att ha provat den lämnar en kommentar om vad Ni tyckte, en rad räcker :O)
Skulle Ni själva vilja gå med i Buzzador följ denna länk BUZZADOR (eller uppge mig som rekryterare, mitt alias är Miniwe). Där kan Ni även läsa mer om vad det innebär och se exempel på tidigare kampanjer, det är allt möjligt, inte bara barnsaker.

Theo med Bambinonapp

Lugna dagar, eller nåt :O)

Igår gjorde vi allt som vi brukar på torsdagar men tog det lugnt, typ ;O)

Först var det babymassage, näst sista gången. Tråkigt, de andra är så trevliga, är mysigt att sitta och mysa med Theodore till fin musik och Theo tycker ju det är så roligt. Nu har vi gått igenom alla delar, den sista idag var ryggen. Nästa gång blir det repetition av allt bara. Det var bara Theodore och en till som orkade med hela passet, det är ju så klart jätte jobbigt för dem och kanske lite konstigt. Förra gången var de alla lugna och fina hela passet, dagsformen är olika :O)

Sen åkte Theodore och jag och köpta present till underbara Jessica som snart fyller 20 år. Knas vad stor hon blivit :O) Sen vidare till mamma och pappa. Där tog vi det lugnt, Theo sov, i väntan på att de skulle komma hem. Sen åkte jag och pappa ner till klubben som vanligt. Mysigt mysigt med en riktigt liten grupp denna gången :O)

Theodore hade inte bajsat på åtta dagar, men under tiden med sin mormor igår passade han på, rejält ;O) Duktig pojke :O)

Idag började vi med att åka till vårdcentralen igen med Theodore. Han är ju fortsatt lika snuvig och hostan är likadan. Han som tittade på Theodore idag konstaterade ungefär det som hon vi träffade för två veckor sedan. Långvarigt virus som inte smittar och det är ingen fara att vaccinera honom på måndag. Så då blir förhoppningsvis bvc nöjda också. Det är lite frustrerande att bara vänta ut det här och stundom tycker han det är väldigt jobbigt. Men för det mesta är han precis lika charmig och härlig som vanligt :O) 

Sen under eftermiddagen har jag pysslat lite i Theo's rum. Vi var och köpte en bokhylla i tisdags i serien som hans spjälsäng och skötbord är i. Fick ju så mycket fint på dopet att vi helt plötsligt behövde mer förvaring :O) Tog upp fåtöljen jag tänkt ha där inne också. Blir jättebra sen när han ska börja sova därinne. Kan man sitta och läsa med honom innan han ska sova.

Nu ikväll tänker vi ha fredagsmys framför tv'n. Första helgen sen vi flyttade hit som vi har tv, woho ;O)

När Magnus hade hand om Theo i onsdags när jag låg inne på Sahlgrenska verkar det som om han har lyckats slarva bort Theodore's snutte elefant :O) Tur att han fick en av min morbror och kusiner när han döptes, fast en kanin istället :O) Och han gillar den!

Operationsdagen

Idag var det dax för att operera bort en bit av livmodertappen då jag hade grava cellförändringar där som upptäcktes när jag var gravid. De på Sahlgrenska har haft koll på dem under graviditeten för att se så det inte utvecklades för fort, då hade de velat plocka ut min lille älskling tidigt för att snabbare kunna operera. Men det höll sig i schack så vi kunde vänta tills tre månader efter förlossning vilket var igår.

Har innan känt mig helt nöjd med informationen innan. Fick ett nummer till operationskordinator som jag ringde när jag fått kallelsen då jag även var tvungen att informera att jag ammar. Hon som jag pratade med trodde att jag skulle sövas men skrev ner att jag önskade lokalbedövning då jag snabbare skulle kunna åka därifrån och snabbare amma igen.  Hon kunde inte säga så mycket utan allt skulle läkaren bedöma/välja på operationsdagen. Inte så lätt att planera då inte.

Hur som dagen idag började med att vi åkte hemifrån vid 7 för att först lämna hundarna hos mamma och pappa. Visste ju inte hur lång dagen skulle bli.. Sen åkte vi vidare, för en gång skull var det gott om parkeringar ;O) Väl inne fick vi sitta in i ett väntrum och sen fick jag följa med den sköterska som hade hand om mig denna dag för inskrivning. Sen fick jag byta om och amma Theodore en sista gång. Sen fick Magnus och Theo snällt åka och fördriva tid själva ;O) Fick en kanyl i armen och dropp kopplat. Läkaren kom in och var supertrevlig  och stödde mitt val av lokalbedövning och som han sa, skulle det  vara jobbigt, göra ont eller vara mer omfattande än de trott harde allt för att söva mig  då.  Fick smärtlindring och typ 20 minuter senare kom narkossköterskan och pratade med mig och körde iväg mig till salen. Operationen tog kasnke 20 minuter totalt. Lokalbedövningen kändes en del och fick även tillfällig tackykardi av den, vilket är normalt. Sen rullades jag tillbaks till rummet och "min" sköterska tog över igen. Fick ligga still en dryg timma för att minska risken för blödning, sen prova att gå lite och sen äntligen frukost! :O) Sen en liten stund senare blev jag utskriven och fick lite medicin hem som ska hjälpa till att hindra blödning.

Måste bara berätta hur underbara de alla var.
Först "min" sköterska som hade hand om mig hela tiden förutom själva tiden inne på operationen. Hon var så trevlig och mysig. Pysslade om och svarade på frågor. Följde mig från det att jag kom in på avdelningen tills hon följde mig ut. Kändes tryggt och bra.
Narkossköterskan, även hon trevlig, lugn och stabil. Erbjöd sig att hålla min hand om jag tyckte det var otäckt ;O) Fast den behöll jag under filtarna för det var lite kyligt. Men hon satt med sin hand på min arm nästan hela tiden och pratade med mig.
Läkaren var supertrevlig och som sagt lyssnade på mina önskemål och förklarade igenom ingreppet vad han gjorde och hur det eventuellt kan kännas. Glad och trevlig helt enkelt.
Inte riktigt så man trodde att man skulle gå därifrån med ett litet leende på läpparna över alla trevliga människor, även om jag både var trött och hade (har) lite ont. 

Nu är det bara att vänta på det sista provsvaret nu när de skickar  iväg allt de tog bort idag. Det kommer om 4-6 veckor. Om de fått bort allt då är det återbesök runt februari och sen tättare kontroller de närmsta 10-20 åren beroende på typ. Skulle de inte fått bort allt blir det en tur till till operationen för att ta bort lite mer och sen återbesök som ovan.

Nu närmsta dagarna ska jag ta det lugnt och om 3-4 veckor skall jag vara läkt så att jag kan köra på som vanligt, träna och bada och allt sånt som jag inte får nu.

STORA killen

Nu har klockan passerat tolv vilket innebär att Theodore är tre månader idag. Hur kan det ha gått så kort tid sen han kom ut, vad gjorde jag och vem var jag innan han kom? Men hur kan han ha blivit så stor så snabbt? Tiden bara far iväg? Nä inte alls blandade känslor ;O)

På nått sätt har min lille bebispojke blivit en liten pojke?!


I söndags började vår el strula en massor, ena stunden fungerar inte spisen som det ska, sen blir det felmeddelande på tvättmaskin och torktumlare för att i nästa stund stänga av kyl och frys?? Vi åkte en sväng till mor och far på kvällen och fikade lite och när vi kommer hem fungerar inte pumpen till vattnet. INGET VATTEN?? Hjälp! Måndag morgon ringer pappa och lyckas få en elektriker att komma ut redan till lunch. Det är bra att heta Mathiason i efternamn om man bor i Kungälv ;O) Han konstaterar att en säkring har gått samt att det hänt något i lådan på pumpen. Byter säkringen, skruvar lite inne i lådan och VIPS så fungerar det hela igen. Tog väl tio minuter en kvart :O) Man skäms ju lite över hur handfallen man blir bara av att vara utan vatten lite drygt ett halvt dygn. Det första jag gör är att köra om den tvättmaskin som stannade igår, startade en diskmaskin samt handdiskade kastruller, tvättade ur Viras bur och fyllde på alla vattenskålar igen. Tänk att det finns de som mer eller mindre går hela livet utan tillräckligt med vatten.. *skäms* 

Måndag kväll spenderade vi (återigen) hos mor och far, hämtade det som vi glömde i söndags kväll... ;p Mysmys och Magnus jobbade ändå och pappa hade hundkurs så mamma var "själv". Lillebror sitter ju mest framför sin dator i sitt rum.

Skorpan har börjat tycka väldigt mycket om Theodore.. Hon skall alltid ligga där han är helt plötsligt. Knasehunden :O)


Har börjat bli lite nervös över operationen på onsdag också. Inför kejsarsnittet var man så sjukt förberedd, hade läst på själv massor samt fått sån super information både från min bm och från Varbergs Sjukhus. Man fick ju både träffa en narkosläkare och en operationsläkare innan. Men inför det här får man ingen specifik information, finns typ inget att läsa själv och då skall jag ju sövas helt troligen. Har önskat om det är möjligt att få lokalbedövning så att jag hela tiden är klar i huvudet och snabbt kan ta hand om Theodore igen.. Sjukt dåligt med information. Har ett nummer till en operationskordinator på Sahlgrenska och hon  var jättetrevlig när jag ringde och frågade hur jag skulle göra kring amningen och hur vi bör planera för Theo efteråt, men hon visste ju inget specifikt för mig utan bara allmänt och kändes typ som hon läste i samma broschyr som jag hade fått hem, ett A4 med lite lös information om hur det kan gå till. Har fokuserat stenhårt på att lösa det hela kring Theodore, mjölka ur och frysa in, koka flaskor, fixa och dona med sånt, och planerat hur vi skall lägga upp onsdagen för Theodore. Allt för att inte behöva tänka så mycket på hur onsdagen blir för mig...

En liten uppdatering

Nu har jag varit dålig på det här igen. Har dels haft en liten pojk som varit lite olycklig och dels så mycket att tänka på själv att jag mest hamnar i ett  error läge :O) Men nu en liten uppdatering.

I torsdags var det först babymassage som vanligt. Gick bra, Theodore tittade för första gången mer på mig än på de andra bebisarna :O) Man skall egentligen ha ögonkontakt hela tiden men  de andra gångerna har han mest tittat på de andra :O) Efter det åkte vi till bilia för att få skadorna på bilen bedömda.. 15-20 000:- härligt  eller inte. Självrisken är ju hög också så resten av detta året blir ju kul. Eller not. Inga julklappar här inte ;O)
Sen åkte vi vidare hem till mina föräldrar. Vek och la inte lite tvätt medan jag väntade på dem och fick sen middag innan det var dax för hundklubben. Allt gick bra både på klubben och hemma hos mamma med Theodore. Magnus jobbar dag denna veckan och passade på att sova lite extra.

Fredagen var det dags för bvc. Egentligen tre månaders vaccinationen men då han fortfarande är snuvig ville hon inte det. Vikt och längd blev kollat, 6660gram och 61cm lång. Han var som vanligt glad och flörtade med sköterskan :O) På fredagar mellan 10-12 är det babycafé på bvc så stannade lite på det. En kvinna från Ytterby bibliotek kom och pratade lite om språkutveckling och högläsning samt gav tips på böcker och lämna information om biblioteken i Kungälv. En av mammorna från babymassagegruppen kom så vi pratade lite och jag och Theodore hann även göra ett hand- och fotavtryck i trolldeg som de sen gjuter från. Nästa gång vi är där får vi putsa till det lite och måla :O)
När vi senare var och handlade mat träffade vi mamman som hade barnkalaset i Hålta församlingshem i lördags. Vi pratade lite och vem vet vi kanske kommer  krocka på någon öppna förskola häromkring. Annars finns det risk att hennes dotter och Theo kommer hamna i samma dagisgrupp om de båda får plats här ute :O)

Igår var det besök hos gammelfarmor som vanligt. Theodore fortsatte sin lilla griniga trend för en gång skull. Efter det åkte vi och köpte ett babygym till Theodore för de pengar han fått av sin gammelmormor och gammelmorfar i doppresent :O) Sen en sen lunch hos mamma och pappa. Magnus skulle hjälpa dem snabbt med bredbandet nu när de bytt leverantör men det hade fungerat automatiskt :O)
På kvällen kommer vi på att Theodore kanske inte tycker om nya nappen som vi började  med i onsdagskväll. Magnus kokar några nya av den sorten vi hade innan och Theodore lugnar sig och somnar. Idag har han varit som vanligt igen :O)

Idag har vi en riktig slappardag. Magnus spelar något spel (måste öva inför dream hack ;O) ) på datorn och jag gör snurrar bara på nätet med Theodore i knät och hundarna bredvid :O)

Ska försöka göra ett bildinlägg senare idag eller kanske imorgon. Har inte  kameran i närheten just nu :O)

Träningsdag

Idag var det dax för första träningen sen förlossningen. Sportlife i Rollsbo har ett pass som heter Mamma med Barn så tänkte att det kunde ju passa ;O) Där mötes jag upp av Ida och William och hennes kompis Martina med sin dotter. Först var det uppvärmning och lite kondis på stepbrädan. Theodore tyckte att jag såg väldigt rolig ut när jag hoppade runt där tydligen för han log massor. Sen övergick vi till mer styrka och det var inte lika roligt så han somnade :O) Sov resten av passet. Det var kul att träna igen men det kändes att visa muskler fått vila mer än andra, får se om det känns imorgon :O) De övningar som krävde mycket av magmusklerna vågade jag inte riktigt göra fullt ut, kändes runt ärret. Gör inte ont utan stramar mer. Läkaren sa ju vid åter kontrollen att jag kunde börja med styrka lite försiktigt när det gått mer än tre månader så blir väl lagom att köra på lite hårdare efter konvalescensen efter operationen. 

Sen hade vi en pysseleftermiddag med lite tvätt och disk och städ. Efter middagen tänkte vi ta en promenad och kom fram till att prova en ny väg på andra sidan Marstrandsvägen. Vi har sett att det går en liten stig bortanför några hus där och var lite nyfikna på vart den gick. Vår lilla kvällspromenad resulterade i X antal kilometer och en och en halv timme.. :O) Men det var en jättefin väg så lär gå där igen :O)

Sen ikväll kom vårt bredband äntligen igång så snart har vi förhoppningsvis tv också :O)

Mina fina pojkar tittade på tv i datorn i måndagskväll och var så här söta <3





Kalasdax

Ikväll ska vi på kalas hos Theodore's kusin Hugo. Han fyller redan ett år.
Och Theodore är snart tre månader. Knas vad tiden går fort, men samtidigt känns det som om han alltid varit här. Vad gjorde jag innan han kom? Vad tänkte jag på? Har all den här kärleken som jag känner för honom bara legat latent och väntat på honom? :O)

Innan kalaset idag tänkte vi åka in till Jessica och göra ingenting :O) Se en film kanske. Sen möta upp Magnus i Göteborg och åka upp till Alingsås. Mysdag med andra ord.

Har inte kunnat lägga Theodore på mage de senaste veckorna när han varit så snuvig, då har det blivit bom stopp. Men nu är det lite rinnigare så lägger jag honom på mage rinner massor ut :O) Han tycker dock inte att det är så roligt.. :O)



Öppna förskolan

Idag började vi med att åka till Jörlanda och pastorexpeditionen för att lämna tillbaks nyckeln till Håltas församlingshem. Theodore sov gott i bilen när jag var inne och lämnade den. 

Sen åkte vi och handlade lite mat. Kylskåpet började bli tomt, eller ja inte tomt kanske då det finns både smörgåstårta, tårta och minicupcake's överallt :O)

Sen tog vi en sväng in till bvc där det var öppen förskola idag. Theodore har ju börjat bli intresserad av små barn och allt som händer runt omkring så tänkte att han kanske skulle tycka det var kul, vilket han gjorde. Vi satte oss på golvet och han tittade intresserat på alla barn som lekte och lät. Han tyckte det var roligt när det blev en liten sång stund och kanske kände han igen några av dem som vi även sjunger hemma, märkte dock ingen direkt skillnad på honom beroende på om det var en sång vi sjungit eller en som vi inte sjungit. Efter cirka 30 minuter började han bli gäspig och ville ha nappen så då bestämde jag att det var dax att åka hem. Han orkar ju såklart inte så långa stunder när det är så mycket nytt. På fredagar har de babycafé då det bara är bebisar där, lite lugnare då kanske. Ska till bvc för koll igen och vaccination (om de nu vill ge honom nåt om han fortfarande är lika snuvig) så tänkte stanna en stund efter det och låta honom titta på lite mer barn :O)

På tal om snuvan så tycker jag nog nästa den är värre idag.. :O( Vaknade så bra, men har sen vi gått upp varit väldigt tät och lite besvärad och gnällig över detta. 

På onsdag hade vi tänkt gå och träna lite, Sportlife i Rollsbo har en gruppträning som heter Mamma med Barn, blev tipsad om den av Ida. Ingen av oss har varit där innan så vet inte vad den handlar om, men verkar ju som att det dels är lite lugnare eftersom de flesta då börjar efter en graviditet och förlossning och sen smidigt att få ha med sig liten :O) Och så får Theodore titta på lite barn igen ;O)

Så här trött blir man av öppna förskolan, söte pojken <3


Och så här mysigt har vi det varje morgon :O)

Härlig slapparsöndag

Idag sov vi ut mer eller mindre ;O) Klockan åtta började Theodore krångla men nöjde sig med nappen fram tills nio så jag kunde halvsova bredvid en timme extra, sen gick det inte längre. Magnus ordnade frukost på sängen <3
Sen gjorde vi oss klara för en söndagspromenad i blåsten. Lyckades ta oss ner till havet idag, tog väl en kvart eller nåt. Ella var glad och plaskade lite men tyckte nog att det var lite för kallt :O)

Sen åkte Magnus och Ella till Göteborg för att komplettera en del till datorn han bygger och jag och Theo myste i sängen med amning och dator :O) Sen städade och grejade vi lite innan Magnus återgick till sitt datorbyggande och jag till datorn :p

Efter en avancerad middag tittade vi på film och nu har vi tittat på ett gammalt Idol avsnitt. Nästa projekt är att sova :O) Theodore har somnat för en bra stund sen så får väl passa på egentligen.

Lyckades få med mig kameran på dagens promenad







Lördag - dop

De senaste veckorna hade Theodore varit väldigt punktlig med sin amning klockan sju så hade ställt klockan på just sju och tänkte att det var lagom att gå upp efter att han ätit då. Men han vaknade vid fem för mat så tänkte att han troligen inte kommer vilja äta sju då utan ställde om klockan till 7,30 för att då börja med allt för dagens dop. Klockan åtta vaknar jag utan att klockan ringt. Klarar tydligen inte av tekniska saker klocka fem. 

Hursom började jag med att dekorera minicupcakesen. Blev riktigt söta. Sen dekorerade jag med Magnus hjälp tårtorna. Allt packades in i bilarna och strax efter elva var vi ute i Hålta församlingshem för att duka och göra i ordning. Pappa och Thomas kom med smörgåstårtorna och hjälpte till att lasta in och ställa ut allt porslin så jag kunde fokusera på att ställa det rätt med servetter och ljus och serpentiner :O) Lite serpentiner och ballonger i lamporna också så vart det klart. 

Vid 12,30 möte vi Jessica och Kalle hemma hos oss. De hade med sig pizza/kebabtallrik :O) Dusch, mat, göra sig i ordning stod på listan och strax innan 14 var vi alla klara och åkte. En sväng in till församlingshemmet på vägen och sen vidare till Kareby Kyrka. 

Klockan 15 började dopet och det blev precis så fint som jag hoppades. Magnus kompis Anna sjöng våra två solosånger och det var perfekt. Låtarna passade hennes röst jättebra och hon gjorde det så fint. Theodore skötte sig så klart exemplariskt. Inget gråt eller skrik. Han tittade massor på prästen och tyckte även att takets målningar och alla ljus överallt var jätte fina. Ceremonin tog ganska precis 30 minuter.

Sen åkte vi alla till församlingshemmet för smörgåstårta. Det blev en hel över. Visserligen hade vi fått lite återbud på förmiddagen (fyra personer totalt) men folk åt lite dåligt ;O) Sen läste Theodore's farmor en jättefin dikt och sen var det kaffe och fika. Efter det paketöppning. Massa fint fick han, TACK alla :O)

Mellan 17,30 och 18 åkte de flesta. Fick massor av hjälp, tusen tack, annars hade vi fått vara kvar tills sent för all disk och städ.. Vi åkte därifrån 19,30. Hemma bestämde vi oss för att städa undan ordentligt i köket (det hade vi inte hunnit under dagen) så att det var lite fint. Vid 21-tiden ville Theo ha mat och efter det tittade vi på tv i datorn. Somnade någon gång där, helt slut :O)

Bilder får komma lite senare. Mamma var mästerfotograf under dagen. Pappa var snäll och filmade för oss i kyrkan :O)

Fredag - baka handla baka kalas baka

Efter amningen klockan sju kunde jag inte somna om utan gick upp och städade i köket efter nattens skapelser. Grejade med lite allt möjligt smått till dopet, började packa ner saker som skulle med och skrev listor. Sen hade Magnus och Theo också vaknat och efter lite frukost åkte vi in till Kungälv. Började med att köpa hårspännen  till farmor och snabbt kolla igenom lite klädaffärer då jag under natten ångrat klänningvalet... Hittade inget i de affärerna där så åkte vidare till farmor för att lämna spännena. Hann in i några affärer där och hittade en mycket bättre klänning. Vidare till tygaffären för mer organzaband, sen till mataffären för att handla det sista till dopbaket och dopet. Sen till en annan mataffär för det som inte fanns i första och sen hämta smörgåstårtorna vi beställt. Allt detta var vi klara med innan klockan 12 :O)

Sen hem och göra minicupcakesen, två sorter och 50 stycken av varje. Gjorde även göra den sista fyllningen till tårtorna. Resterande 27 servetter veks också. Vi hade turen att pappa kom förbi härhemma så han fick med sig alla smörgåstårtor. Kylen vår är lite liten för att rymma fyra stora smörgåstårtor, tre vanliga tårtor och helst cupcake'sen. Sen hade vi ju lite mat och sånt också.. :O) 

Klockan 18 åkte vi hemifrån för att bege oss ut till Tjörn på ett kalas. Nån mil eller så hemifrån körde vi på ett rådjur. Den stendog och vi klarade oss bra. Theodore sov sig igenom hela händelsen och hundarna la sig ner snart och sov vidare de också. Bugsy (min bil) klarade sig rätt så ok också. Lite smärre skador men får väl lämna in den för eventuellt kan ackylaren vara lite böjd och dumt om den står och läker eller nåt. Fick sitta i kö till polisen sisådär 20 minuter innan det var helt avklarat också. Lite sena blev vi till kalaset. Alltid lika trevligt ute i Bleket :O)

Åkte därifrån vid 22-tiden för att väl hemma göra tårtorna. Bara dekoreringen kvar tills lördagen. Även denna dag kom vi i säng strax efter ett.

Torsdag - babymassage och valpkurs

Får skriva ikapp mig lite nu post dop :O)

Torsdagen började med att jag bakade första bottnen till den rektangulära tårtan. Sen efter lunch åkte vi till Ytterby för babymassage tillfälle nummer tre. Det var bröst och armar denna gången. Förra gången missade vi mage men vi fick en liten genomgång samt papper om det så det ska vi lösa. Jag masserade inte så mycket utan strök lite lätt på honom bara då det inte är bra att massera när man har infektioner i kroppen. Theodore hade varit vaken hela förmiddagen men somnade i bilen till Ytterby. Trots det var han nyfiken och glad när vi masserade. Han tittade runt på de bebisarna som låg närmst och log :O) Men i slutet, precis innan avslappningen, började han bli för trött och lite grinig. Så han somnade nästan vid avslappningen när vi rullar in dem i sin filt och har dem i famnen och bara myser till någon fin musik. Sen när jag fått på honom kläderna satte jag honom i babyskyddet och han somnade med en gång :O)

Sen åkte vi vidare till tyglagret och köpte orgazaband som jag skulle ha till servetterna. Sen åkte vi hem till mina föräldrar, torsdag betyder ju valpkurs och därmed att mamma ska passa Theodore. Det var lite tidigt men ändå för kort stund för att det skulle kännas meningsfullt att åka hem. Hade med mig servetterna och började vika ock knyta när jag kom dit. Men min ursprungstanke blev inte bra i verkligheten så fick tänka om vilket resulterade i att jag köpt för lite band, åtta meter för att vara exakt... Men fick gjort 13 stycken i alla fall :O)
Sen lagade jag mat till oss alla. Mamma var lite sen hem då hon tagit farmor till frisören så pappa fick åka ner till klubben innan mig. När  mamma kommer och jag gör mig klar för att åka sitter Theo i sin nya babysitter som mamma köpt till honom att ha där och tittar på How I met your mother och tyckte det  var fasligt roligt :O)

Jag kom ner till hundklubben lagom tills de skulle ut på plan. Alltid lika roligt såklart. Och lärorikt att hålla kurs med någon som hållt på så länge :O)

Sen hem till mor och far igen för att fika och hämta Theo. Pappa fick kolla mig och Ella hur hon sätter sig i framför allt vänster svängarna. Har börjat smyga igång träningen lite igen. Gör vi svängen långsamt klarar hon den jättebra, vid snabbare så slarvar hon. Hem och öva mer :O)

Sen hem och gjorde en till tårtbotten samt toppingen till minicupcakesen och hallongrädde fyllningen till tårtorna. Kom i säng och ammat klart lagom tills Magnus kom hem strax efter ett. 

Så här blev servetterna till dopet

RSS 2.0