Måndag och tisdag

I måndags var det dags för ny mamma-bebis fika ala mvcgruppen. Denna gången här hos oss, till det härliga bakrundsljudet av snickarna på bottenvåningen. Det gick hur bra som helst, tror vi störde dem mer än dem oss :O) De var nog inte riktigt vana vid att äta lunch till ljudet av fyra kacklande mammor och bebisar :O) Ja fyra för Leila dröjde, vi ringde efter ett tag för att se om hon var på väg och stackarn hade helt tappat bort tiden. Men till vår glädje slängde hon sig i bilen och kom ut hon med :O) Är fortsatt förundrad över hur bra vi kommer överens och hur mycket vi har att prata om. Vi är ju ändå ingen "frivillig" grupp från början. Det enda gemensamma vi har egentligen är väl att vi har fått barn i juli-augusti 2010.. Men vilka härliga flickor :O) Och barnen börjar intressera sig för varandra mer och mer. Ska bli roligt när de börjar leka lite också. 

Theodore gav sin Amanda en redig kyss mitt på mun också :O) Amanda satt i Theos bumbo och lekte med en leksak. Theodore satt bredvid med mig bakom och sträckte sig mot Amanda och... Tog leksaken ifrån henne :O) Men den släppte han snart och böjde sig återigen mot Amanda och grabba tag i henne som han gör på mig och PUSS! :O) Hur söt som helst. Amanda tyckte det hela var lite konstigt så jag tog tillbaks Theodore då :O)

När alla åkt slängde jag och Theodore oss i soffan. Helt slut! Han somnade som en sten :O) Pappa var förbi och lämnade golv till rummen där nere och kom in och prata lite. När han gick sa han "Syns sen". Jag sitter som ett frågetecken... Gjorde en "Leila" ;O) Hade helt glömt av att vi två timmar senare skulle ha ett litet möte på klubben med de andra instruktörerna som ska hålla i valpkursen under våren för att planera det :O) 

Mötet gick bra, ungefär 30 minuter planering och 60 min kaffe och tjöt :O) Hemma gick allt bra också när Magnus nattade Theo själv. När jag kom hem satte jag mig och kolla igenom och fixade lite i föreläsningsmaterialet inför tisdagens föreläsning.. :O) Sen sängen.

Tisdagen startade tidigt, tidigare än planerat. Theodore åt halv fem ungefär. Hinner precis i säng och somna till när Magnus klocka ringer. Hinner somna om innan Theodore vaknar ledsen, lätt att trösta och han somnar om. Han gör så ytterligare två gånger innan 6,20 och då fungerade bara amning. 6,30 ringer min klocka... Jaja bara att köra på :O) Åtta åker vi hemifrån, lämnar Ella hos mor och far och hämtar sedan upp Jessica som var anställd som min obetalda nanny  under tisdagen. Sen påbörjades resan upp till Töreboda där jag även i år skulle ha två korta föreläsningar om mitt yrke på deras branschvecka för de elever som tar studenten till våren. Vi stannade och åt i Skara, sen tog vi vägen via Skövde. BIG MISSTAKE. Hade hänt en olycka så hela staden var i UPPLÖSNINGSTILLSTÅND och det var avstängt på flera håll och köer på de andra vägarna. Och vävning hade ingen hört talas om. Tog mig 25 minuter att ta mig genom Skövde och då stod vi still 20 av dem... Så blev väldigt precis i tid som vi var uppe. Trevligt som vanligt. Träffade några få lärare från min tid, inte så många kvar. Sen tog vi ett litet varv bland djurstallarna också :O) Theodore skötte sig hur bra som helst. Han och Jessica satt med på föreläsningarna och han var med och fikade i matsalen. Inga problem. Tittade på alla djur också :O) Men sen somnade han som en sten :O) Inte så länge dock, vaknade lite efter Mariestad (vågade inte köra Skövde igen ;O) ). Amningsstopp i Skara och sen var han vaken till Partille. Men då varit övertrött sen lite innan Alingsås, gnällig och så. Efter Lerum blev han jätteledsen så fick stanna till i Partille och aktivt somna honom. Gick bra. 
Hemma igen vid 21.. Hel dag ungefär.. :O) 

Jessica hade även med sig Skorpans aska.. Känns helt obegripligt att hon är i den där lådan...

Mamma-barn-fika-fika :O) 
vaniljknyten och en kladdig kladdkaka med vit chokladtopping 


Theodore och Amanda :O)


Det blir allt svårare att få dem att sitta som vi vill, så länge som vi vill... :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0