Onsdag och torsdag

Igår började dagen på samma sätt, Theodore stökade från och med halv sex ungefär.. Dessutom vaknade han oftare unnder natten och åt en extra gång vid 24. Sov inte mer än max tre timmar på raken.. Inte den piggaste mamman med andra ord. Och jag som hoppats på en sovmorgon, kanske ända till åtta då Theodore kom i säng sent. Men icke..

På förmiddagen åkte vi in till gymmet och mamma-barn passet. Härligt att ha varit där några gånger nu. Behövde bara en träningskompis  som vet om jag inte är där och har jag dagen innan sagt att vi ska komma kan jag ju inte bara inte dyka upp :O) Theodore skötte sig hur bra som helst. 2/3 delar av tiden satt han i babyskyddet och lekte med sina saker. Sen satte jag honom på min matta vid min huvudände och lekte lite titt-ut vid bland annat situpsen. Sen när det var bäckenbottenövningar satt han på min mage :O) 

Eftermiddagen tog vi det bara lugnt på, pysslade lite i hemmets vrå :O) Jag och Theodore lagade en liten extra god middag då det var tre år sedan jag och Magnus träffades för första gången. Vi träffades på en fest i Vårgårda. Linda och jag åkte dit för att umgås med Emelie och fira Lindas födelsedag (hon blir 25 idag, GRATTIS!). Och där var han :O) Tänk om vi då visste att vi tre år senare skulle sitta här, förlovade och med den underbaraste sonen ihop :O) 

Idag samma veva på morgonen men vägrade gå ur sängen innan halv åtta så Theodore satt uppallrad med kuddar bredvid mig och lekte medan jag halvsov bredvid :O) Påförmiddagen idag var det som vanligt sim. Gick jättebra. Theodore gjorde första fria dyket när han dök från instruktören mot mig och jag tog tag i hans händer och drog upp honom. Duktiga pojken. Även efter i omklädningsrummet gick bättre idag. Inte så mycker gnäll och gråt. Han fick en liten slurk precis när vi kom in, sen när jag tog på mig kläder satt han i en barnstol (som inte fanns där förra gången). De andra barnen var också mindre gnälliga så var ingen som drog igång de andra. Skönt. Efter en liten snabb matshopping hem för lunch. 

Nu på eftermiddagen har vi tvättat och diskat. Ska nog ta ett litet varv och damma sovrummet sen. Lugn kväll annars hoppas jag på och förhoppningsvis en bättre natt. 

Imorgon är första dagen på två veckor som inget är inplanerat. Skönt! För sen är det jobb lördag natt som gäller igen så blir en lugn dag bara... :O) Men sen tror jag att det är lite lugnare.. Dock drar snart hundkurserna igång :O)

Theodore blir så härligt ruffsig efter badet :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0