Hurtiga jag :O)

Hoppas och tror att jag kanske börjar komma igång igen, var ute och prommenerade igår och idag var jag och tränade på Sportlife :O)

Från början: 

Igår tog vi det lugnt som vanligt på morgonen, kommer inte igång ordentligt förrän efter nio. Efter att Theodore ätit på förmiddagen  tog jag mig ut med vagnen och Ella, första gången själv. Gick SUPER!! Hon gick så fint bredvid även när vi mötte folk. Hon vill ju alltid fram och hälsa annars men inget sånt. Hade grimman på henne, så kanske var den som gjorde allt ;O) Vi kom inte så långt på vägen tvärsöver för det var så gegigt och mycket vatten, men en bra första runda :O) Theodore var vaken första 10 minuterna, sen drog jag upp suffleten och då började han gosa in sig och mössan hamnade bakofram och täckte ögonen och han somnade som en liten sten. Sov även när vi kom hem och det var så härligt väder så jag pysslade i trädgården en timme ungefär (det som göms i snö kommer upp i tö och jag har två hundar...). Han vaknade till en gång prexis när vi kom hem men gav honom nappen då och han somnade om. Även efter att jag gick in sov han en kvart till ungefär. Stod och grejade i köket så jag såg honom. Han vaknade jätteledsen, undra vad han drömde.. 

Sen var det dags för sista gången sim i denna kurs. Denna gång hade jag sagt till att Magnus SKULLE följa med så han fick slutat lite tidigare. Theodore fattade helt plötsligt dyket och höll andan så de gick smärtfritt :O) Gjorde en ny övning när man håller dem vid naken och övre ryggen och benen bort från en, så de flyter så gott som själva. De skulle då titta bak lite så att de får ner huvudet ordenligt. Theodore tittade bak upp på mig och började pilla mig i ansiktet, inga problem där inte :O) 

Idag vaknade Theodore redan vid 6, dålig utveckling ;O) Men efter en stund var det dags för amning och då fick han mat i vår säng och somnade så vi fick en timme till. Vi åkte idag till Sportlifes mamma med barn träning, riktigt bra pass faktiskt. Linda med lilla söta Amanda var där också så var kul. Efter halva tiden  tröttnade Theodore och strax efter tyckte Amanda det var sådär kul också men då lade vi dem på samma filt och då gick det lite bättre. Men Theodore ville inte ligga, han tycker inte det är så roligt längre och klarar av att sitta så bra. Men tippar när han sträcker sig efter leksaker så jag vågar inte lämna honom helt. Så sista delen var jag i närheten och tog emot honom :O)

Eftermiddagen har vi städat och tvättat lite. Kvällen har varit lugn och mysig. Väntar bara på sista tvättmaskinen för idag. Sen sängen. Imorgon är första tillfället i kurs 2 på simmet, nu mera på Oasen i Kungälv, bassängen på sjukhuset ska tyvärr stänga. 

Theodore backar runt över allt nu och fastnar i bland i något hörn, eller på ett bordsben när han får ett ben på varje sida:O)

Kommentarer
Postat av: Therese Karlsson

Vad kul dina poster är! kommer definitivt läsa dina inlägg igen! :p Ha en kul dag (:

2011-02-23 @ 13:58:44
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0