Jag har fått ok-stämpel

Idag började dagen med MVC för att träffa barnmorskan som haft hand om mig under graviditeten och en läkare för att se att allt var ok efter kejsarsnittet. Theodore fick följa med även om hans pappa jobbar kväll denna veckan och därmed hemma hela förmiddagen, dels för att Magnus skulle få sova lite extra (han som får sova såå lite ;) ) men mest för att visa upp min fina pojk :O)

Jag fick vägt mig på den våg som jag vägt mig tidigare på och har två kilo kvar till den vikt jag hade vid inskrivning. Ett blodtryck och hb togs vilka var bra. Lite prat om hur jag kände att graviditeten var nu så här efteråt och hur jag känner nu. Sen kollade läkaren att allt såg bra ut, både en gynundersökning och ultraljud. Om det inte vore för att jag ska operera mig i slutet av oktober hade inte alla dessa undersökningar behövts göras då jag själv känner mig bra och att allt verkat bra. Men de ville ju alla veta att det gått bra efter snittet, även inne i mig, så att det inte skulle upptäckas något när jag väl kommer till Sahlgrenska för operationen :O)

Sen hann vi hem och vända, jag och Theodore. Vi hann amma, äta lunch och väcka Magnus innan vi skulle in för första tillfället i babymassage kursen vi ska gå. Idag gick hon genom lite vad som händer och varför det är bra. Vi gick igenom massage av benen och nästa gång skall vi fortsätta med magen. Det var cirka 30 minuter aktivt och sen fika i en timme, helt i sann mammaledighetsanda :O)
Det var mysigt när vi alla åtta mammor med bebisar (mellan 1,5-4,5 månad gamla) satt i en ring på golvet och myste med våra små. De alla verka tycka om det mycket, någon jollra lite och någon somnade. Theodore verka tycka det var mysigt, log och tittade nyfiket. Han var lite intresserad av bebisen bredvid. Det var roligt att se de som var runt fyra månader gamla, när de försökte prata med varandra och höll på :O)

Nu får jag även börja träna lite mer, framför allt kondition. Ren styrka tyckte läkaren att jag skulle vänta lite till med. Hmm ska man våga sig till gymmet snart då och börja med gruppträningarna igen. Eller kanske springa lite här hemma först så man har lite bättre grundkondition.. :O) Och ingen ide att köra på allt för seriöst för efter operationen sen blir det några veckor med lugn igen. Men sen.. finns det nog någon mer ursäkt till att titta på en film i soffan med en kopp te ändå ;O)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0