Torsdag - babymassage och valpkurs

Får skriva ikapp mig lite nu post dop :O)

Torsdagen började med att jag bakade första bottnen till den rektangulära tårtan. Sen efter lunch åkte vi till Ytterby för babymassage tillfälle nummer tre. Det var bröst och armar denna gången. Förra gången missade vi mage men vi fick en liten genomgång samt papper om det så det ska vi lösa. Jag masserade inte så mycket utan strök lite lätt på honom bara då det inte är bra att massera när man har infektioner i kroppen. Theodore hade varit vaken hela förmiddagen men somnade i bilen till Ytterby. Trots det var han nyfiken och glad när vi masserade. Han tittade runt på de bebisarna som låg närmst och log :O) Men i slutet, precis innan avslappningen, började han bli för trött och lite grinig. Så han somnade nästan vid avslappningen när vi rullar in dem i sin filt och har dem i famnen och bara myser till någon fin musik. Sen när jag fått på honom kläderna satte jag honom i babyskyddet och han somnade med en gång :O)

Sen åkte vi vidare till tyglagret och köpte orgazaband som jag skulle ha till servetterna. Sen åkte vi hem till mina föräldrar, torsdag betyder ju valpkurs och därmed att mamma ska passa Theodore. Det var lite tidigt men ändå för kort stund för att det skulle kännas meningsfullt att åka hem. Hade med mig servetterna och började vika ock knyta när jag kom dit. Men min ursprungstanke blev inte bra i verkligheten så fick tänka om vilket resulterade i att jag köpt för lite band, åtta meter för att vara exakt... Men fick gjort 13 stycken i alla fall :O)
Sen lagade jag mat till oss alla. Mamma var lite sen hem då hon tagit farmor till frisören så pappa fick åka ner till klubben innan mig. När  mamma kommer och jag gör mig klar för att åka sitter Theo i sin nya babysitter som mamma köpt till honom att ha där och tittar på How I met your mother och tyckte det  var fasligt roligt :O)

Jag kom ner till hundklubben lagom tills de skulle ut på plan. Alltid lika roligt såklart. Och lärorikt att hålla kurs med någon som hållt på så länge :O)

Sen hem till mor och far igen för att fika och hämta Theo. Pappa fick kolla mig och Ella hur hon sätter sig i framför allt vänster svängarna. Har börjat smyga igång träningen lite igen. Gör vi svängen långsamt klarar hon den jättebra, vid snabbare så slarvar hon. Hem och öva mer :O)

Sen hem och gjorde en till tårtbotten samt toppingen till minicupcakesen och hallongrädde fyllningen till tårtorna. Kom i säng och ammat klart lagom tills Magnus kom hem strax efter ett. 

Så här blev servetterna till dopet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0