Första advent :O)

I lördags var det som vanligt besök hos Theodores gammelfarmor. Det blev lite städ och julpynt blev det efter fikat. Efter det åkte jag, Theodore och hundarna hem. Skulle försöka sy julgardinerna jag köpt. Nackdelen med att flytta och bara ett av alla fönster stämmer med de gardinerna man hade sen innan.. :O) Mamma hade med sig symaskinen på fredagen. Men den ville inte alls. Undertråden bara trasslade sig. Pappa hade bjudit in mig till dem, förmodar att han ville ha lite Theo-tid också, och jag hade tänkt åka när jag sytt klart. Men då det inte gick pyntade jag lite och åkte till dem tidigare än jag tänkt. Tog med gardiner och allt ifall mamma kunde få ordning på symaskinen. Först när mamma provade trasslade det sig. Sen helt plötsligt fungerade det.. Ingen vet vad som var fel eller vad hon gjorde för att det skulle bli rätt igen :O) Theodore tittade på tv medan jag sydde och mamma och pappa fixade god middag. Kvällen satt vi framför tvn och gjorde inte mycket. Innan jag åkte därifrån hjälpte jag dem att avmaska katterna, de hade ovälkomna gäster ;O)

Vid morgonamningen i morse hade jag fått sms från Magnus att de redan var på väg hem så vid åtta kom han och kröp ner i sängen. Kall men mysigt ändå :O) Jag och Theodore gick upp halv tio för att hämta upp Jessica strax innan elva och möta upp mamma och pappa elva inne i Kungälv. Första advent varje år är det skyltsöndag i Kungälv. Alla butikerna visar sina julskyltningar och har öppet, lite "marknadsförsäljning" av bak och lotterier. Höjdpunkten är alltid modevisningen hos Carola. De har underkläder och sovkläder. Varje år har de en modevisning i skyltfönstret där de anställda och familj/vänner till dem dansar och visar upp varorna. Alla åldrar och kroppsformer, alla lika vackra :O)
Theodore fick fina kläder av sin mormor på lindex, en del som han ska få i julklapp en body som vi får använda innan :O)

Efter en kall vandring runt snöiga Kungälv åkte jag, mamma och Jessica (och Theodore) åkte till Sisjön där en djuraffär hade representanter från Ädelkatten (en underklubb till SVERAK). De visade upp lite katter och informerade om föreningarna. Jessica är ju inne på att skaffa en liten skogis och kanske i framtiden avla lite. Hon har tröttnat på kaninaveln ;O) Sen efter det åkte vi alla hem till oss där pappa möte upp och så adventsfikade vi lite. Jessica stannade när mor och far åkte hem. Kalle kom efter 18 och de åkte hem närmare 19-tiden, efter middag och bad av Theo :O)
Sen städade jag lite i köket och har efter det spenderat kvällen i soffan :O)

Så här hoppade Ella upp och ställde sig när vi kom hem från farmor i lördags. Möss i väggarna?? Eller kanske frös hon efter att ha busat i snön ett tag innan vi gick in och vill komma åt solen?? :O)


Söta Theo i sin nya mössa från sin mormor och morfar, finns matchande vantar :O)


Och söta Tova som genast tog symaskinen i beslag :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0