11 dagars nedräkning

Ja idag gick vi upp tidigt för att åka till Varbergs Sjukhus och vändningsförsöket. Hungrig som en tok var jag då jag varken fick äta eller dricka efter 24 på natten. Kan ju även säga att jag inte sov så jättebra heller, tog ett tag att somna och sen var det de vanliga turerna som störde nattsömnen.

Väl där (kl 7,40) blir jag inskriven på förlossningen och en barnmorska klämmer lite på magen. Sen görs en CTG-kurva i cirka 30 minuter för att kolla barnets hjärtslag och se att allt var lugnt där. Sen fick vi vänta tills kvart över nio innan läkaren kom och vi fick gå in i ett ultraljudsrum. Hon kollar att han verkar må bra, att det finns tillräckligt med fostervätska, vart moderkakan ligger samt hur han ligger. När hon konstaterat att det gick att försöka fick jag några milliliter bricanyl som gjorde att livmodern slappnade av och de tippade sängen så jag hade fötterna högt och huvudet lågt. Av bricanylen fick jag hjärtklappningar och det stack lite i fingrarna. Sen gjordes tre försök att knö runt honom men inte då. Han är väl van vid att parera Ellas buffar på magen så han visste väl hur han skulle komma undan här också ;O) Första försöket gjorde inte ont men de två sista kändes mer. Men inte värre än att de gick att leva med.

Sen fick vi gå tillbaks till rummet, då var jag lite darrig. Tror det mest berodde på att jag fortfarande inte varken ätit eller druckit något. Sen kördes en till CTG-kurva på 30 minuter, efter det fika och sen ytterligare en CTG-kurva. Han mådde hur bra som helst. :O) Sen vid 11.30 tiden får vi åka därifrån med ett inbokat kejsarsnitt den 12 juli, 11 dagar kvar... HJÄLP! :O) Skall dit nästa fredag igen för att träffa både narkos- och operationsläkare samt barnmorska och undersköterska för inskrivning och information.

Skall egentligen jobbar fram till den 13 juli, men tänkte se om jag inte kan ta semester nästa vecka. I alla fall alla dagar jag kan få, dels för att hinna komma i ordning i huset samt för att kunna vila upp mig lite. Och kanske fatta att han snart är ute :O)

Sen klockan 15,00 var vi på kommunen och skrev på faderskapspapper samt delad vårdnad, nu har Magnus i blindo erkänt lille Hallon som sin ;O)

Dagen avslutades med bio - Eclipse. Som jag har väntat och längtat. Ser mycket fram emot nästa :O)


Hallon i vecka 22



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0