Skrikig dag..

Med Theodore är det antingen jättebra eller jättebesvärligt. Han har inget halvhumör. Oftast är han mest jätteglad och busig och charmig med lite inslag av skrik och gnäll. Men idag har det varit tvärtom... Väldigt påfrestande. Är så tacksam att han är ett så lugnt barn för det mesta. Under dagen blev det inte mycket gjort. Gå runt med Theodore när han var arg och besvärlig, mysa och busa med honom när han var glad. Har under dagen och kvällen fått amma honom tre "extra" gånger när inget annat har hjälpt.. Stackarn. Mina teorier om hans, på senaste tiden, lite gnälligare humör är 1) en tand närmar sig mer och mer, han har ju dreglat en del och bitit på allt ett tag nu.. eller 2) nåt av alla berömda "utvecklingssteg" de ska gå igenom, har läst att ett är vid 4 månader ungefär så kanske är nåt sånt. Klart det händer ju jättemycket i hans lilla kropp och världen är så stor att ta in och försöka förstå.

På kvällen hade vi bjudit in oss själva till Theos mormor och morfar. Middag och fika blev det där. Mys mys. När vi åkte hem snöade det jättemycket. Såg ingenting typ och det tog sin lilla tid. Väl hemma började jag skotta lite grann. Hade väl kommit 4cm eller nåt. Har inte gett mig på skottandet sen jag fick så ont i ryggen, men tog inte så djupt utan lätt skyffeln mest glida på snön, bättre än inget. Speciellt om det ska snöa så mycket hela natten. Var så skönt att gå där ute i snön och tystnaden och bara vara.. Lite egen tid från allt skrik och vankande idag. :O)

Har även börjat pilla lite med bloggdesignen. Är ganska kass på sånt där med HTML-koder till höger och vänster men sakta med säkert kanske jag kan få det så som jag vill. Inget jätteavancerat men lite i alla fall :O)

Imorgon (hmm eller ja idag) är det bvc besök och sprutor igen :( :( Men denna gången ska Magnus med och då får han hålla så kan jag ta Theodore när han är klar. Någon rättvisa får det vara. Hoppas han inte blir dålig av denna sprutan, gick ju så bra efter förra, eftersom vi på fredag ska åka till Jönköping och vår göra-ingenting-helg. Längtar :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0