Härlig helg

Fredagen mådde vi alla bättre, behövdes inte alvedon för att ta sig upp ur sängen. Så vi testade våra krafter och tog en sväng till Kungälv för att handla (behövdes). Vi åkte även förbi AquaBarn's kontor för att prova ut och köpa ett par badbyxor till Theodore, vi missade ju teorilektionen förra fredagen då man skulle göra det. Fick köpt ett sånt gulligt par, längtar så tills tisdag när vi ska börja med babysimmet. Dock kom jag på nu att jag inte har kollat hurvida mina badkläder fungerar fortfarande. Har inte badat sen förra sommaren.... :O)

När vi kom hem tog vi lite kort på Theodore i sina julkläder, han är för söt :O) Sen var det lite vila innan jag gjorde mig iordning och åkte till julfesten på jobbet. Så kul!! Det var härliga kirurgikliniken som ordnat det hur bra som helst. Stod i baren en stund, roligt roligt. :O) Var hemma vid 23,30 efter att ha lämnat av Jessica hos henne. Theodore och Magnus hade haft en bra kväll framför datorn :O)

Lördagen började lite annorlunda än vanligt då vi inte direkt på förmiddagen åkte till Theo's gammelfarmor. För att Jessica för en gång skull skulle kunna följa med fick vi ta fikan efter att hon slutat jobba. Så på förmiddagen bakade jag, gjorde apelsiner med nejlikor i (till köket och badrummet, ett måste ;O) ) och började plocka undan lite. Blir väldigt stökigt här hemma när vi vart sjuka hela veckan och inte orkat ta tag i något. Theodore var så gullig och satt i Bumbon på diskbänken en bra stund när jag bakade :O)

Sen fika hos farmor och på kvällen städade vi lite till och sen tittade vi på fredagens Idolavsnitt. 

Idag började jag och Theodore med en utflykt med hans moster och mormor. Vi var på en kattutställning i Västra Frölunda. Jessica skall skaffa en skogis så vi var och tittade runt mest på dem. Theodore hängde i selen på min mage och tittade runt första timmen och sen sov han gott. Vi var hemma igen vid 14,30 och strax efter 15 kom hela familjen Almqvist (Theodore's farmor, farfar, farbror, faster och kusin) på andra adventsfika (det jag bakade på lördagen). Hur trevligt som helst.
Trots att Theodore sovit mycket under dagen blev han trött och grinig en stund in i fikat. Men sen efter en sovstund visade han sig från sin bästa sida, samt kräktes på samtliga utom kusinen Hugo :O)

Har varit en toppenhelg helt enkelt och nu väntar en toppenvecka, JIPPI :O)

Söt tomte Theo posar :O)


My First Christmas :O)


Cupcake bak, självklart är även Ella med :O)


Söta Theo <3


Och så här blev resultatet, pepparkakscupcakes med antingen ädelosttopping eller lingontopping, MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0