Första smakisen :O)

Idag har vi haft en hemmadag. Skönt, hade halkat efter med lite disk och sånt som lätt hopar sig..
Provade en ny taktik med Theodore idag. Höll igång honom hela förmiddagen. Brukar annars somna honom när han börjar bli trött och grinig. Men idag höll jag igång honom istället. När vi sen satte oss i soffan somnade han i samma sekund vi landat :O) Han sov inte så länge, 30 minuter ungefär. Efter lite mat somnade han om och sov en knapp timme. Sen körde vi på igen :O) Han satt i bumbon och "hjälpte" mig att laga middag :O)

Vid middagen idag fick Theo sin första smakis. Han har bara blivit mer och mer intresserad när vi äter och tittar noga och när han sitter med på diskbänken och jag smakar av maten börjar han smaska. Han tar även skeden med d-dropparna väldigt bra. Så nu var det dags :O) Han tyckte haklappen var väldigt fin och spännande :O) Och gapade så fint och funderade länge länge på vad 17 det var :O) 

Sen efter nattning av Theo åkte jag till hundklubben. Var medlemsmöte samt ett litet föredrag av Leif Carlsson som är hundpolis i Göteborg och jobbat länge med hund och mentalitet. Föredraget hette "Vad har jag i kopplet?" men tyckte nog inte att det speglade riktigt vad han pratade om. Han pratade bara om "farliga hundar". Det han sa var mest vettigt men fanns ingen riktig röd tråd i det hela och jag vet inte riktigt vad det va han ville få fram med det hela. Jag kunde under föredraget inte heller riktigt få kläm på om vad han tyckte om "kamphundarna" men i frågestunden sa han att han bara rosat dessa hundar men vill understryka att det är mycket hund. Och han hade andra raser som exempel också men. 

När jag kom hem strax efter nio var Theo vaken. Vet inte riktigt vad historien om kvällen var för Magnus gick och lade sig innan jag kommit in helt. Men Theo fick snutta lite och somnade om och sover nu gott. Ska nog göra dem sällskap i sovrummet snart :O)

Spännande haklapp




Leka med pappa är roligt :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0