Lördag söndag

Lördag började tidigt, klockan sju stod jag i full fart i köket på hundklubben och fixade. Var en lugn dag, den med minst anmälda ekipage. Tävlingen för dagen var sök. Så vi hade det nästan lite lite att göra. Men tiden for i väg ändå, vi tjötade på en hel del. Och har nog hittat en potentiell kennel för tollare om det nu blir nästa ras ;O)

Lite efter ett åkte jag från klubben, med i bilen var pappa och vi åkte även och hämta upp Thomas. Sen hem till oss, byta om på mig, byta om på T och packa T's saker och sen in med honom och Magnus också i bilen och vidare till mormor och morfar. Morfar fyllde år i lördags. Blev grill i det underbara vädret på deras altan, sen kaffe och tårta inne. Hem vid nio tiden. 

Trodde verkligen att T skulle somna i bilen hem men icke. Trots att vi tog omvägen om Koön :O) Han somnade till men vaknade samma sekund som bilen stannade.. Somnade dock vid en kvällsamning. 

Söndagen åkte vi till Hisings Backa och köpte en byrå av en av mina jobbakompisar (hmm.. fast hon har ju jobbat sista dagen på Blå nu så kanske får kalla henne något annat..). Sen om klubben, sista dagen med tävlingar, sök stod på schemat. Jag hade vunnit två vinster på lotteriet dagen innan som de drog på kvällen, en bilvårdshink från Mekonomen och en låda kakor från Göteborgs Kex :O) Både jag och mamma fick 50% utdelning på våra köpta lotter, hon hade köpt tio.. :D 

Sen hem och greja mer i trädgården :O) 

När T vaknade i vagnen ute vid 18 tiden var han ledsen och sen fortsatte det i samma ton hela kvällen. Han somnade inte förrän 22,20. Då hade jag kämpat en stund. Det fungerade till slut när M vaknade, löste av mig och tog några varv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0