Lite mörkrädd är jag allt.. :O)

Grey's hade inte mer än hunnit börja när allt blev svart här hemma.. Usch usch tänkte jag och letade upp ficklampan och började tända ljud. Men när  jag gick förbi vardagsrumsfönstrena så såg jag att husen på andra sidan lyste så fint.. Hmm.. Vågade mig ner i källaren (med Ella som sällskap så klart) för att kolla proppskåpet och visst hade jordfelsbrytaren slagits av. Flippade upp den igen och han inte mer än börja bege mig uppåt igen när allt blev mörkt. Vände och försökte flippa upp den igen men det gick inte. Skyndade mig in igen och ringde Magnus :O) Han tyckte jag skulle prova dra ut allt och sen prova igen.. Efter lite fundering började jag dra ut allt. Upptäckte då att kylen fungerade?? Ner med Ella och flippa på jordfelsbrytaren. Det fungerade! Jippi. Trodde jag. Hann upp igen och sen försvann allt igen. Hade lyckats lägga ficklampan någonstans så tog säkert 30 sekunder innan jag hittade den. Jag bäddade ner mig och Theodore i sängen med ficklampan och ipoden och somnade ganska fort. Är ju inte rädd för mörkret i sig, men det som kan gömma sig i mörkret.. Usch usch. 
Jaja, imorse gjorde vi ungefär samma sak, såg till att allt var urdraget och flippade på och det har (peppar peppar) fungerat sen dess. 

Idag på förmiddagen var det planerat att jag skulle ta med farmor och fixa gravarna inför helgen som kommer. Beställde gravdekorationerna i måndags och på väg in köpte vi granris. Hämtade upp farmor, sen gravdekorationerna och sen vidare upp till skogskyrkogården. Blev fint och farmor var nöjd :O) Efter det stannade vi (jag, Magnus och Theo) på fika innan vi åkte hem så att Magnus skulle hinna till jobbet :O) 

På tal om jobb och Magnus är det nu mer nära än någonsin att han ska få ett jobb närmre. Hoppas hoppas. 

På eftermiddagen tog vi det bara lugnt men sen på kvällen var det som vanligt dax för valpkursen. Då Magnus jobbar och mamma och pappa är i Prag så hade jag ju ingen barnvakt till Theodore så fick han så klart följa med :O) Denna gången var det dags för stadspromenaden, annars hade det varit svårt att ha med liten. Han låg i vagnen och sov gott hela tiden :O) Valparna (och deras ägare) var så duktiga. Turen i Kungälv tar ungefär en timme och innehåller bland annat balansgång på lite olika underlag, gallertrappa och trafikvett :O) Och såklart, gå i stan och se allt konstigt som finns där. De var som sagt så duktiga :O) Jessica gick med med Betty då hon var gräsänka idag då Kalle jobbar :O) 
Nu när vi kom lyckades Joey smitta ut igen.. Dumma katt..

En mörk mörk bild på valpkursen när vi har en platsliggning light :O)


Theodore har ju sen ett tag börjat suga på sina händer (och mina också om de är i närheten) men han har inte lyckats få till det med tummen då han alltid har den mellan pek- och långfingret. Men igår kväll låg han länge och försökte och lyckades till slut :O) Och sen såg han så nöjd ut att jag kunde inte med att byta ut tummen mot nappen :O) Söte pojken :O)



Och Ella tyckte det lät jättekul :O)


Och så här mysigt var det i soffan i dag :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0