Sista delen på kursen :O) och sjuka är vi allihopa :O(

Igår var sista delen (av två) på första hjälpen kursen, inriktning barn, inriktning sår- och brännskador som jag och Jessica gått via Röda Korset. Hur bra kurs som helst! Visst, man får väl höra otäcka saker som man kanske inte har tänkt kan hända men.. Dels får man en tankeställare på vad som kan vara farligt hemma (som banan..) och dels vet får man veta vad man skall göra om någon av situationerna uppstår. För man kan inte försäkra sig från allt, så är det. Som jag nämnt tidigare är kursen kostnadsfri, så finns inga ursäkter till att inte gå den! :O)

Idag har vi alla varit sämre i våra förkylningar. Theodore började dagen dåligt, fick halvsitta i vår säng för att han hostade och snorade. Men tycker han har blivit bättre under dagen, även om han är väldigt klängig och lite kinkig. Magnus har snarare blivit sämre under dagen. Jag håller mig på en stadig nivå. Inte gjort något vettigt alls, bara haft hand om Theodore hela dagen. Hoppas det hjälpt så att vi båda är bättre imorgon. 

Nu ska jag gå och lägga mig och vakna frisk. Det är planen i alla fall :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0