Vilken timma

Mycket kan hända på en timme.. 

Först körde brevbäraren på våran grind, vårt fina nya staket är trasigt. Får se om det går att fästa upp det enkelt igen (och bara ser värre ut än det är) när Magnus kan hjälpa mig. Annars får jag ringa numret till brevisens förman om stolpen behöver gjutas om.. Suck. 

Ringde pappa för att se om han skulle råka köra förbi under eftermiddagen, då hade han kunnat hjälpa mig med en gång och om det inte funkat kunde jag ringt posten redan idag. Men han hade bara ärenden norr om Kungälv. Men han ville prata med mig om något annat men stod lite illa till.

En liten stund senare ringde han tillbaks för de hade lite kris på hundklubben och behövde en instruktör till en valpkurs. Hade inte tänkt vare sig gå kurs med min Ella eller hålla i någon under hösten, utan ägna mig åt att vara mamma, men behöver de hjälp vill man ju gärna hjälpa till om man kan. Och jag hade saknat att inte vara på klubben regelbundet :O) 

Det verkar inte bara vara en babyboom i området utan även en valpboom. Denna torsdagskurs är för de 15-20 valpar som inte kom med i någon av de två ordinarie kurserna! Jisses.. Valparna är ju viktiga att fånga upp, det är viktigt att tidigt få in allmän lydnaden. Lättast så.

Kanske är bra för mig också, få 2,5 timmes egen tid per vecka. Träna på att vara från Theodore lite.. HJÄLP ;O) Varannan vecka jobbar Magnus kväll så då får Theodore vara hos sin mormor tänkte jag och hans morfar. Lagom långt bort, cirka tre kilometer eller fem minuter :O) Hur som skall det bli roligt :O)

Kommentarer
Postat av: Classy - ung blivande mamma!

Kul att du är med å tävlar om att bli dagens trio, lycka till nu! :)



Vad gör du då?

2010-09-10 @ 18:21:01
URL: http://classys.blogg.se/
Postat av: Denise

Se där då löste sig hundträningen lite i alla fall ;)

Hoppas det blir en trevlig kurs =)

Hur sjutton kunde han backa ner ert staket?

2010-09-10 @ 21:34:30
URL: http://tibridge.se
Postat av: ida

Ja det är så skönt med klädkammare. Dock lite tröttsamt att hänga upp allt ibland.. :P Vilken dag kan du ses i veckan? =) KRam!

2010-09-12 @ 22:16:31
URL: http://gbgida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0