Operation check, namn check :O)

Tisdagen var lugn förkylningsdag hemma också. Inte bättre men inte sämre. 

Onsdagen hade vi bestämt med Theodore's gammelmormor att åka på en liten shoppingtur till Orust och härliga Göken :O) Sagt och gjort så kom mormor vid elva tiden och vi åkte upp. Började som vanligt med en räksmörgås och kaffe och sen kunde shoppandet börja. Handlade lite till dopet (servetter, pappersduk), lite kläder till lillprinsen och hittade ett par gummiskor till mig. Har aldrig handlat så mycket där, men är nöjd med alla inköp.
På kvällen orkade vi inte laga mat så det blev thaimat, gott. Jessica vågade sig ut till oss också för att tjöta och mysa lite med Theodore såklart :O) Han blev så glad att han kräkte ner henne även denna gånge ;O)

Igår kom även kallelsen för min operation på Sahlgrenska, den 13 oktober är det dax. Pratade med dem idag hur det blir med Theo och amningen. Mest troligt blir jag sövd men om det går ska de försöka med lokalbedövning. Theodore och en anhörig får följa med så att jag kan amma honom precis innan operationen och sen kommer jag få pumpa ur ett eller två mål beroende på vilka mediciner jag får. Så jag kommer behöva pumpa ur innan så att han kan få lite mat under dagen :O) De får inte vara med vid själva operationen utan får gå en liten sväng då men sen fick de komma tillbaks så fort jag är klar/vaken. Skönt :O) Även om det blir narkos så får jag gå hem samma dag hur som. Lite nervöst och otäckt är det så klart, men det ska bli så skönt att bli av med det. Bara hoppas att det inte kommer tillbaks sen, finns ju större risk att drabbas om man en gång haft det så.. 

Idag ringde jag till folkbokföringen för att se hur det gick med sista beslutet kring Theodore's namn. Det var klart men de har inte hunnit skicka några papper än. Så hans fullständiga namn blir

Karl Theodore Verner Mathiason Almqvist
den finaste av de alla

Vi får vänta med att gifta oss tills vi fått de barn vi vill ha så att de alla kan få samma efternamn, dumma regler. Men då kanske vi lyckas spara ihop lite pengar till det också.. :o)

Idag blir det ingen babymassage för oss, de andra blir nog inte så glada om vi kommer dit och smittar ner alla. Och Theodore kan ju inte ligga platt på rygg ändå så.. Lite tråkigt men vad ska man göra :O)

Ikväll är första tillfället i valpkursen jag skall hålla med pappa och en av instruktörerna på klubben. Kuligt. Vad som är värre är ju att Theodore för första gången skall vara hos barnvakt!!! Hos sin mormor så egentligen är det ju ingen fara men.. ;O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0