Utan Theodore för första gången

Ja ikväll var första tillfället för valpkursen som jag är med och håller i. Magnus jobbar kväll varannan vecka så minst då behöver Theodore någon att vara hos och hans mormor blev det självklara valet. Nu åker hon troligen på det de veckorna Magnuts är ledig om hon inte skall göra något så att även han får lite egen-tid hemma.

Jag kom till mamma och pappa 17,30 och ammade då Theo. Strax efter 18 åkte jag ner till klubben som är cirka tre kilometer från mamma och pappa, skönt att ha honom såpass nära i alla fall :O) Kändes lite konstigt att åka ifrån honom, har bara lämnat honom med Magnus två gånger, den ena gången i 25 minuter och den andra i 40 :O) Väl nere på klubben tänkte jag inte på honom hela tiden och när jag gjorde det var det inte jobbigt, men mobilen hade ljudet på för säkerhetens skull. Strax innan 21 kom jag tillbaks till min prins, allt hade ju såklart gått jätte bra. Han hade tittat på tv och åkt bil för att hämta morbror Thomas från innebandy träning :O) Han fick mat igen och sen hem till pappa som väntade på oss. Theodore har nu glatt berättat allt han varit med om ikväll för oss :O)

Kursen kommer bli hur kul som helst. Alla ekipage är så trevliga och valparna är för söta. Kommer bli kul och spännande att se dem alla utvecklas under hösten :O) Ska bli intressant att hålla kurs med Sigge också och få lära av honom. Han är väldigt duktig, har gått kurs för honom själv med Skorpan. Men nu få se och höra lite hur han tänker med alla hundar  i gruppen och hur han kan tänka sig att ta tag i de "problem" de har. Kul att pappa är den andra hjälparen också, ha någon aktivitet ihop :O)

Nu ska jag försöka övertala Theodore att det är dags att sova. Tror och hoppas att han kommer sova gott i natt :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0