Theodore hos läkaren


Dagen började (som så många av mina inlägg ;) ) med att jag åkte till Kungälv för att fixa håret, måste ju vara fin på lördag :O) Blev lite annorlunda frisyr, får se hur jag lyckas med den sen själv men.. :O) Detta innebar att Theodore hade killförmiddag med pappa. De tittade på tv på datorn och sov :O) Gick så bra så trots min tre timmar borta :O)

Jag hann inte så mycket mer än hem och vända, inklusive en amning och rasta hundarna, innan det var dax för läkartiden som vi fick igår. Har inte varit på Ytterbys vårdcentral innan, men den var som alla andra :O) Läkaren var väldigt trevlig och verkade först mer oroad än jag är över det hela, för jag är ju inte det. Borde kanske vara det mer.. Men men. Hon lyssnade på honom, tittade i hals och öron. Inget konstigt. Han satt så duktigt i mitt knä, knorrade bara lite. Hon ville även ta ett blodprov, för att kolla sänkan vad det nu innebär. Hur som konstaterades det utifrån det att det är en virusinfektion som är rejält långdragen. Så långe inte tempen blir högre eller han blir tröttare eller får försämrad aptit är det bara att vänta ut. Hon sa dock att det troligen inte smittar längre utan bara de första fyra fem dagarna. Skulle något av det hända skulle jag höra av mig. 
När vi tog blodprovet hade Theodore hunnit somna i babyskyddet. Tog upp honom i knät och så stack de honom i fingret. Han knorrade bara lite men sov vidare :O) Duktiga duktiga pojke. Hoppas han sköter sig lika bra när han ska vaccineras nästa vecka, för mammas skull :O)

Efter besöket hos läkaren passade vi på att göra några ärenden. Började med att hämtade upp halsbandet Theodore skall få av sin gammelfarmor. Det blev jättefint och med tanke på vad det kostar så kan man inte begära mindre (bild kommer efter dopet). Sen köpte vi ballonger och lite mer servetter (har en dukningsidé i huvudet, får se om det blir genomförbart och bra), sugerpaste till tårtorna och kattmat. 

Nu ska vi ta det lugnt resten av kvällen. Mysa och pussa på Theodore's stackars finger :O)
(ser ni plåstret?)


Glad kille innan läkarbesöket


Och min nya frisyr, vad tycks? :O)

Kommentarer
Postat av: ida

Oj redan vaccin? Eller dom kanske är 3 månader då? haha vilken koll jag har. Vi ska inte vaccinera förens 15e okt.. Fin vart du i håret!! Kram

2010-09-29 @ 20:33:44
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: Denise

AH Nu ser du ju till och med UT som en MAMMA.

Va han växer, lill killen =)

2010-09-30 @ 02:05:16
URL: http://tibridge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0