Uppdatering sen sist

Tisdagen fick jag som sagt laga massa mat då frysen är knäpp.  De kommer och fixar den först nu på tisdag.. Så började med att laga massa mat, sen åkte jag, Theodore och hundarna till mormor och morfar och åt middag och fika. Min äldsta kusin kom ut lagom till fikat så fick umgåtts lite med henne också, roligt :O) Sen hem och laga ännu mer mat. Mamma, pappa, Thomas, Jessica och Kalle kom alla under kvällen och fick tre rätters middag samt flera lunchlådor med sig hem, allt för att vi skulle slippa slänga mat :O)

Onsdagen började vi med en superkortis på öppna förskolan. Vi kom in, jag valde ut en bok och satte mig med Theodore och... Han somnade.. :O) Så var ingen mening att vara kvar där. Så vi åkte några korta ärenden och sen hem istället. På eftermiddagen var det planerat strömavbrott, sjukt vad beroende man är av strömmen.. Allt behövs el och/eller vatten till.

Igår fick vi gå upp tidigt för att köra in Lillebror (Mini'n) på service. På bmw har de så att man kan åka in och vänta en timma medans de grejar klart den så det var planen. Theodore vaknade i samma stund som jag parkerade.. Första halvtimman tittade han runt på alla lampor och det rörde sig en hel del folk, även i "fika-delen" där vi satt och väntade. Sen blev han grinig, han var egentligen jättetrött men kunde inte sluta titta på saker :O) Men fick honom att somna i alla fall och så var bilen klar :O)

Sen var det sista tillfället på babymassagen, liten grupp denna gången, många förkylda nu för tiden. Theodore vaknade när vi kom in men var jättetrött och grinig så blev ingen massage för vår del, så fort jag lade honom i "sovställning" så somnade han och sov sen hela eftermiddagen. Mysigt dock att prata lite med andra vuxna och komma ut bland folk :O)

Sen på kvällen var det återigen dags för hundkursen. Theodore's mormor hade kurs själv så han fick vara hemma med sin pappa. Gick så klart jättebra. När jag kom hem hade strömmen gått och kommit lite och strax efter att jag kom hem försvann den och kom inte tillbaks förrän vid fyra på natten.. Lite jobbigt men mysigt att sitta och amma till levande ljus :O)

Idag har vi först varit på babycafét. Gjorde klart hans hand-/fot avtryck som nästa gång är klart för att ta hem. Sen åkte vi och handla mat. Väl hemma har jag städat och pysslat lite, och nu ska vi bara ta det lugnt. Theodore har haft två riktiga sovdagar nu. Hoppas han inte håller på att bli sämre i sin förkylning eller nåt sånt dumt.

Nu vill inte datorn och kameran prata med varandra tydligen så blir inga bilder nu, får bli ett bildinlägg snart istället :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0