Träningsdag

Idag var det dax för första träningen sen förlossningen. Sportlife i Rollsbo har ett pass som heter Mamma med Barn så tänkte att det kunde ju passa ;O) Där mötes jag upp av Ida och William och hennes kompis Martina med sin dotter. Först var det uppvärmning och lite kondis på stepbrädan. Theodore tyckte att jag såg väldigt rolig ut när jag hoppade runt där tydligen för han log massor. Sen övergick vi till mer styrka och det var inte lika roligt så han somnade :O) Sov resten av passet. Det var kul att träna igen men det kändes att visa muskler fått vila mer än andra, får se om det känns imorgon :O) De övningar som krävde mycket av magmusklerna vågade jag inte riktigt göra fullt ut, kändes runt ärret. Gör inte ont utan stramar mer. Läkaren sa ju vid åter kontrollen att jag kunde börja med styrka lite försiktigt när det gått mer än tre månader så blir väl lagom att köra på lite hårdare efter konvalescensen efter operationen. 

Sen hade vi en pysseleftermiddag med lite tvätt och disk och städ. Efter middagen tänkte vi ta en promenad och kom fram till att prova en ny väg på andra sidan Marstrandsvägen. Vi har sett att det går en liten stig bortanför några hus där och var lite nyfikna på vart den gick. Vår lilla kvällspromenad resulterade i X antal kilometer och en och en halv timme.. :O) Men det var en jättefin väg så lär gå där igen :O)

Sen ikväll kom vårt bredband äntligen igång så snart har vi förhoppningsvis tv också :O)

Mina fina pojkar tittade på tv i datorn i måndagskväll och var så här söta <3





Kommentarer
Postat av: Amanda

Visst är det skönt att komma igång igen efter förlossningen. Jag fick ju vänta bra länge eftersom vi bodde på sjukhus dom första åtta månaderna, m,en efter det var jag så sjukt rastlös så det var verkligen guld att få flåsa av sig lite på gymmet. :)



Hoppas ni får en fin helg!

2010-10-08 @ 09:33:21
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0