STORA killen

Nu har klockan passerat tolv vilket innebär att Theodore är tre månader idag. Hur kan det ha gått så kort tid sen han kom ut, vad gjorde jag och vem var jag innan han kom? Men hur kan han ha blivit så stor så snabbt? Tiden bara far iväg? Nä inte alls blandade känslor ;O)

På nått sätt har min lille bebispojke blivit en liten pojke?!


I söndags började vår el strula en massor, ena stunden fungerar inte spisen som det ska, sen blir det felmeddelande på tvättmaskin och torktumlare för att i nästa stund stänga av kyl och frys?? Vi åkte en sväng till mor och far på kvällen och fikade lite och när vi kommer hem fungerar inte pumpen till vattnet. INGET VATTEN?? Hjälp! Måndag morgon ringer pappa och lyckas få en elektriker att komma ut redan till lunch. Det är bra att heta Mathiason i efternamn om man bor i Kungälv ;O) Han konstaterar att en säkring har gått samt att det hänt något i lådan på pumpen. Byter säkringen, skruvar lite inne i lådan och VIPS så fungerar det hela igen. Tog väl tio minuter en kvart :O) Man skäms ju lite över hur handfallen man blir bara av att vara utan vatten lite drygt ett halvt dygn. Det första jag gör är att köra om den tvättmaskin som stannade igår, startade en diskmaskin samt handdiskade kastruller, tvättade ur Viras bur och fyllde på alla vattenskålar igen. Tänk att det finns de som mer eller mindre går hela livet utan tillräckligt med vatten.. *skäms* 

Måndag kväll spenderade vi (återigen) hos mor och far, hämtade det som vi glömde i söndags kväll... ;p Mysmys och Magnus jobbade ändå och pappa hade hundkurs så mamma var "själv". Lillebror sitter ju mest framför sin dator i sitt rum.

Skorpan har börjat tycka väldigt mycket om Theodore.. Hon skall alltid ligga där han är helt plötsligt. Knasehunden :O)


Har börjat bli lite nervös över operationen på onsdag också. Inför kejsarsnittet var man så sjukt förberedd, hade läst på själv massor samt fått sån super information både från min bm och från Varbergs Sjukhus. Man fick ju både träffa en narkosläkare och en operationsläkare innan. Men inför det här får man ingen specifik information, finns typ inget att läsa själv och då skall jag ju sövas helt troligen. Har önskat om det är möjligt att få lokalbedövning så att jag hela tiden är klar i huvudet och snabbt kan ta hand om Theodore igen.. Sjukt dåligt med information. Har ett nummer till en operationskordinator på Sahlgrenska och hon  var jättetrevlig när jag ringde och frågade hur jag skulle göra kring amningen och hur vi bör planera för Theo efteråt, men hon visste ju inget specifikt för mig utan bara allmänt och kändes typ som hon läste i samma broschyr som jag hade fått hem, ett A4 med lite lös information om hur det kan gå till. Har fokuserat stenhårt på att lösa det hela kring Theodore, mjölka ur och frysa in, koka flaskor, fixa och dona med sånt, och planerat hur vi skall lägga upp onsdagen för Theodore. Allt för att inte behöva tänka så mycket på hur onsdagen blir för mig...

Kommentarer
Postat av: Ida och William

Okej, vi har en del böcker med ramsor men kan ju inte melodierna till så jag är ute efter skivan man får med ^^ grattis till Theo på 3 månaders dagen! hoppas ni får en mysig dag och all lycka till inför imorgon!! KRamar

2010-10-12 @ 09:13:15
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: Nen

Vad är det för operation du ska göra?

fy vad jobbigt att inte få så mycket info man känner att man behöver.

Lycka till idag.

Kramar Jennie

2010-10-13 @ 12:09:12
URL: http://nennr1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0