Första kvällen själv i huset

Första kvällen som Magnus jobbar och jag är själv i huset. Alla barnen sover och jag tittar på dvd då vi inte har någon tv-antenn. Har som tur är en del att välja på :O) Även gjort lite listor på vad som skall göras innan måndag och vad som skall göras på söndagen. Måste få lite struktur på det hela ;O)

Fyra timmars jobb har jag hunnit med också. Nu är det bara fyra timmar kvar på torsdag så är jag klar med det. Kommer väl bli en del besök där ändå, om inte annat skall Skorpans tass kontrollröntgas i slutet av juli och sen har hon ju en tand som skall dras. Hade bokat in tid för det men hon blev ju så väldigt dålig i magen av smärtlindringen hon fick när hon bröt benet i tassen att tandoperationen fick ställas in. Tanden får vi ta tag i så fort allt känns ok med Hallon-Theodore :O)

Snurra in på lite funderingar kring dop också. Har en del klart för mig redan nu tror jag, till exempel vart det skall vara och en av solistsångerna. Kan man "önska" en speciell präst tro, även om han inte längre arbetar i "rätt" församling? Började lite på gästlistan för att få lite koll, blir minst 30 personer och då har jag bara räknat in de jag vet att vi båda vill ha där. Vill Magnus ha några andra släktingar eller vänner än de jag räknat med blir det ju snabbt fler. Och vart skall man dra gränsen egentligen.. Mycket att fundera på :O)

Kommentarer
Postat av: Denise

Ja det är en del att fundera på men det passar ju utmärkt att du börjar tänka på det nu :)

Faddrar måste ungen ha också, antar att ni redan bestämt er där.

Jag håller alla tummar jag bara kan här för er inför måndag!!

2010-07-07 @ 02:31:55
URL: http://tibridge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0