Första dagen hemma utan besök

Ja, idag är första dagen sen vi kom hem från bb som vi inte har haft folk här. Annars har det varit minst ett fikabesök per dag, vissa dagar både förmiddag och eftermiddag. Skönt med en "lugn" dag som istället innebar tvätt och sy gardiner... :O)

Jag och Magnus har kört hårt på våra könsroller idag, han har hållt (håller) på med balkongen medan jag då tvättat, sytt klart vardagsrumsgardinen (för hand..), lagat mat och tagit hand om Theodore :O) Men vi trivs ;O)

Det är konstigt att Theodore vet när vi ska äta. Har varit så två dagar i rad nu att precis när vi satt oss för att äta så vaknar han och ska ha mat. Först. Konstigt, spelar ingen roll hur länge han sovit men nog ska jag inte få äta i lugn och ro :O) Men han är så söt så han kommer undan det också.

I förmiddags hade jag, Theodore och Ella riktigt mysigt i soffan. Skönt att hon accepterar att dela mitt knä med liten utan att bli ledsen och gå iväg. Nu inser hon att hon kan vara med också och att han är såå god att pussa på efter amningen, mjölkig i hela ansiktet :O)

Nu hoppas jag att Magnus snart ska vara färdig för idag med balkongen. Snart bara nätet på sidorna kvar. Duktiga älskling. När han kommer in skall han få ta hand om Theo lite så jag kan gå och ta en dusch i lugn och ro. Imorgon är det besök av "storasyster" med familj. Och på kvällen kommer Theodore's farbror, faster och kusin om de blivit friska.


~Puss puss mina älsklingar~


Kommentarer
Postat av: Denise

Jag finner snart inte ord för hur söta de är! Jag ser fram emot alla åren de ska få dela tillsammans och alla underbart söta bilder det kommer bli =)

2010-07-22 @ 01:20:21
URL: http://tibridge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0