En helt vanlig lördag

Idag har varit en riktigt varm dag men vi har fått gjort mycket, prickat av ungefär hälften av vad som skall göras denna helg innan bebis. Vi kommer ju inte hinna bli klara med allt i huset men ju mer vi lyckas med desto bättre.

Dagen började med fika hos farmor som vanligt. Det är ju lördag. Mamma, pappa och Thomas är ute med husvagnen och Jessica och Kalle började flytta in i våran lägenhet idag så det var bara jag och Magnus. Och flickorna så klart.
Sen åkte vi till lägenheten för att tömma förråden i källaren. Medan Magnus åkte till tippen handlade jag på Maxi. Det var till och med varmt därinne.. Sen hem och äta goda jordgubbar :O)

Efter det var det trädgård-/källarjobb som gällde. Magnus klippte gräset medan jag grejade med allt som vi bara ställt in i källaren samt tvättade. Det gick bättre idag, jag och tvättmaskinen har kanske kommit fram till en överenskommelse vi kan leva med för även om han studsade rejält höll sig allt vatten på rätt ställe i alla fall :O)

När vi kände oss klara för dagen blev det hamburgare på balkongen, gott. Under kvällen har vi nu tecknat nytt elavtal, så vuxna nu för tiden :O) Magnus håller på och fixar med all min musik så att jag skall kunna lägga över det i iPoden också så den är klar till på måndag. Visade sig att det var rätt så oreda i den mappen på datorn och att jag hade en hel del dubbletter.. Eller vad det nu kan heta när man har fem sex stycken av samma :O)

Förresten, dagens bästa köp är en bordsfläkt som fått följa med mig runt i huset. Nu står den på bordet framför mig och blåser så härligt :O) Kanske får köpa en till varje rum om denna sommaren fortsätter att vara så fin :O)

Kommentarer
Postat av: Denise

Ni får helt enkelt skruva fast tvättmaskinen i golvet.

Ja fläktarna gör susen! Vi har en golvfläkt och utan den hade vi kokat här hemma, vi ska köpa hem två till imån när jag och Linda är i Skövde, vi ska shoppa kläder inför fotograferingen :D

Jag längtar så till att få pussa på litet Hallon barn!!

Ja ush va vuxen man är... Avtal hit och dit, rätten, tvister, jobb, barn, äktenskap, hus, volvo, hund, katt, vad väntar sedan då? Pension?

2010-07-10 @ 23:56:08
URL: http://tibridge.se
Postat av: Syrran

Vadå flyttar in i eran lgh??? De är våran nu :P Jo AC skulle inte vi få låna den?

Kramisar på er från oss =) Längtar till måndag =)

2010-07-11 @ 10:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0