2 års dag <3

Idag har jag och Magnus varit tillsammans två år! Knas vad tiden går fort och tänk vad mycket som hänt oss under dessa två år. Flyttat ihop, blivit gravida, förlovat oss, flyttat till hus och nu på måndag kommer lille Hallon. Känns som vi varit tillsammans alltid och kan inte tänka mig att leva utan honom. Går inte :O) <3

Dagen började tidigt med att vi åkte och lämnade Ella och Skorpan hos mamma och pappa för att sen åka ner till Varberg och inskrivningssamtal. Vi var där nere på förlossningen strax innan nio och då var det fullt i alla rum så vi fick sitta i väntrummet ett tag. Sen togs en vikt (visade samma som på MVC = 15kg total viktökning), blodtryck och jag fick ligga med en CTG-kurva i nästan en timme. Under den tiden var först narkosläkaren inne i typ 4 minuter. Gick snabbt igenom det hela och frågade om jag var sövd/ryggmärgsbedövad innan eller hade läkemedelsöverkänslighet. Sen ut. Sen en stund senare kom en operationsläkare in. Beskrev i korta drag hur det går till, frågade om jag var bukopererad innan och om jag är nickelallergiker (kommer inte få klamrar i huden, utan vanliga suturer). De dubbelkollade även att han fortfarande låg fel vilket han så klart gjorde. Sen kom barnmorskan in igen för att ta blodprover och prata hem oss. Hon var hur härlig som helst och pratade om allt mellan himmel och jord samt gav mig en kram innan vi åkte. Känns bra, de har alla varit trevliga där, även om läkarna var standard stressade.

På vägen hem svängde vi in på Bäckebol och Magnus köpte en 2års present/föda barn present till mig, en iPod nano, lila så klart ;O) Har pratat om att jag vill ha en sån, men det blir aldrig av. Så nu ligger den och laddar bredvid mig och skall laddas med massa musik och lite bilder så jag har när jag ligger på bb nästa vecka. Han är så snäll och underbar :O)

Sen åkte vi hem till mor och far för att hämta våra flickor. Tänkte lite snabbt rasta av deras hundar också när vi ändå var där vilket var dumt gjort av mig... När jag sätter in dem i sitt rum igen ser jag blodspår från ytterdörren. Skickar först ut Cassa, inga extra spår. Sen Betty, japp nu var det dubbelt så många blodspår. Suck. Hon hade lyckats med en fin klokapselfraktur och självklart satt det rester i falsen kvar. La ett tassbandage och ringde till Jessica för att kolla hur mycket det var på akuten på jobbet och vem som jobbade. Klockan var då cirka kvart över ett och jag skulle vara hos frisören klockan två.. Magnus får snällt lämna av mig hos frisören och sen köra in Betty till jobbet. Han blev kvar där tills strax efter fyra och då var jag klar sen ett tag. Pappa hade hämtat upp mig och kört mig till hans kontor för att jag sen skulle kunna åka med honom hem och ta en bil där för att åka in och få lite fart på dem, men innan vi kommit så långt ringer Magnus och säger att han är på väg tillbaks. Får snällt sitta och vänta utanför pappas jobb ett tag, men det var soligt och härligt om än lite obekväm betongsugga.
Betty är i alla fall lagad och klar :O)

Sen fortsatte vi hem och vände mer eller mindre bara för att åka in till Ytterby och äta på Ytterby Krog Är en grekisk restaurang/krog med god mat till bra priser och det är trevlig personal där. Vi kanske blir riktiga stammisar där nu :O)

Nu tänkte vi mysa lite framför en film för att avsluta denna långa, händelserika årsdag :O) Om Magnus bara kunde lägga ner borrmaskinen och sluta greja i huset... :O)

Kommentarer
Postat av: Denise

vad sjutton gör de åt en klokapselfraktur på akuten?

Låter inte riktigt som eran typ av friande men tur att ni hann med middagen i alla fall :-)

2010-07-09 @ 23:41:56
URL: http://tibridge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0