Dopplaneringen fortsätter

Ja igår blev dopet inbokat i Kareby Kyrka. Nu får vi bara hoppas att vi fortsätter vara enda barnet då, hon i expeditionen skulle göra vad hon kunde (pappa känner henne) :O) Dopet blir den 2 oktober så var snarare än jag tänkt, men ju tidigare vi kunde ta  det desto större chans att vi blir ensamma. Men blev lite stressigt i mitt huvud.

Hade ju tänkt göra inbjudningskorten själv, men det fick bli beställda istället. Tar alldeles för lång tid att sitta och pyssla ihop så många kort och jag har inte ens köpt materialen än. Men lite egen tillverkning blev det då vi utformat dem själva och till och med gjort ett litet "monogram" på framsidan med Theodore. Hoppas de blir så fina som de såg ut på datorn :O)

Jag blev så till mig igår att jag glömde av att fråga om församlingshemmet i Kareby var ledigt så fick ringa idag igen. Dessvärre inte. Så ringde till Hålta istället. Ligger så fint och är i närheten (på väg hem för oss till och med). Det är ett barnkalas preliminär bokat i lilla salen, men den snälla kvinnan på Håltas expedition ringde upp och frågade dem om det var ok att vi var i stora salen och delade kök. Om de nu väljer att ha sitt kalas där. Det gick bra så lokal är fixat också. Det var ju de tre stora sakerna som var bråttom med; kyrka, lokal och inbjudningskort.

Nu till nästa steg som är 1)mat 2)kläder 3)dekoration. 

Tittat lite efter något fint till Theodore att ha efter dopklänningen.. Vill ju ha något mer inom finklädeskategorin. Inte hittat något nu när jag surfat runt lite. Får nog ta liten sväng i lite butiker också om jag vågar :O)

Idag var även en kille från Anticimex här och besiktigade för våran försäkring på huset. Det gick bra, han var nöjd :O) 

Fina huset blev godkänt :O)

(Denna bilden är tagen innan balkongen nätades in)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0